Jazz/Blues από τους Juice στη Στέγη

<p style="text-align: justify;">Medeski, Scofield, Martin &amp; Wood</p>
<h5 style="text-align: justify;">Juice</h5>
<p style="text-align: justify;">21 Νοεμβρίου 2014 20:30 Κεντρική Σκηνή</p>
<p style="text-align: justify;">Με έναν μουσικό… χυμό (Juice), η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα ικανοποιήσει όσους διψούν για σύγχρονη φανκ, fusion και τζαζ</p>
<p style="text-align: justify;">Κορμός του κουαρτέτου είναι το σχήμα MMW (Medeski Martin &amp; Wood), ένα τρίο με βάθος συνεργασίας δεκαετιών, από τα φοιτητικά τους χρόνια στη δεκαετία του 1980. Σταθμός στην κοινή πορεία τους υπήρξε η κυκλοφορία <em>A Go Go</em> (1998) του Τζων Σκόφιλντ, περφεξιονιστικό groove έργο τέχνης και δίσκος αναφοράς.<br /> <br /> Ο ήχος του άλμπουμ <em>Out Louder</em> δεν διαφέρει. Δύο συνθέσεις είναι των Beatles και του Peter Tosh (“Julia” και “Legalise It”, αντίστοιχα), άλλες δύο του Καλιφορνέζου μπασίστα Κρις Γουντ και μία του Σκόφιλντ. Όλες οι υπόλοιπες συνυπογράφονται από τα τέσσερα μέλη του σχήματος, που διακρίνεται για τη δημοκρατική του ισοτιμία στα πάντα, από την ένταση του ήχου μέχρι το χρόνο των σολιστικών αυτοσχεδιασμών. Το αποτέλεσμα είναι μια αίσθηση μεταμοντέρνας αφαίρεσης, με εκφραστική άνεση και ουκ ολίγους στυλιστικούς «γάμους».<br /> <br /> Ευδιάκριτη είναι η ηχώ από τις συνεργασίες των MMW με τους John Zorn, Marc Ribot, John Lurie και Maceo Parker, όπως και του Σκόφιλντ με όλη την ιστορία της τζαζ (Miles Davis, Charles Mingus, Gerry Mulligan, Chet Baker…)<br /> <br /> Είναι μια μουσική αβίαστα περίτεχνη, με λεπτή μελωδική εκφορά και συνθέσεις «από την καρδιά για το μυαλό» σ’ ένα περιβάλλον γενναιόδωρο και φωτεινό.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>John Medeski</strong>: πλήκτρα<br /> <strong>John Scofield</strong>: κιθάρες<br /> <strong>Billy Martin</strong>: κρουστά<br /> <strong>Chris Wood</strong>: κιθάρα και μπάσο</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Διαβάστε περισσότερα:</strong></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">•    Από τη δεκαετία του ’70, η εξάχορδη τέχνη του Σκόφιλντ παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της τζαζ. Άρχισε με ροκ και μπλουζ πρότυπα, έγινε γνωστός παίζοντας πλάι στους Τσαρλς Μίνγκους, Gary Burton, Billy Cobham και George Duke, ενώ καταξιώθηκε στο άλμπουμ <em>Decoy </em>του Μάιλς Ντέηβις, με τον οποίο ηχογράφησε στην περίοδο 1982-85.<br /> <br /> •    Κιθαρίστας με ύφος αναγνωρίσιμο, ο Σκόφιλντ συγχωνεύει το χθες με το σήμερα, δισκογραφώντας, μεταξύ άλλων, με τους Joe Lovano, Charlie Haden, Brad Mehldau, Jack DeJohnette, Herbie Hancock, Pat Metheny, Joe Henderson…<br /> <br /> •    O Τζων Μεντέσκι διδάχτηκε τα πληκτροφόρα όργανα από τον πατέρα του. Συνεργάζεται με πολύ διαφορετικά σχήματα (από τη Susana Baca έως τον Iggy Pop) και αυτοχαρακτηρίζεται κλασικός πιανίστας. Δίνει ρεσιτάλ, κάνει παραγωγές και συνθέτει κινηματογραφική μουσική (<em>Day on Fire</em>).<br /> <br /> •    O Μπίλλυ Μάρτιν μεγάλωσε με ποπ ακούσματα από τα αδέλφια του και συμφωνικά από τον βιολονίστα πατέρα του. Μέντοράς του υπήρξε ο David Fields. Απέκτησε εμπειρία ταξιδεύοντας για χρόνια. Σήμερα, διευθύνει και γράφει δεξιοτεχνική μουσική για κρουστά.<br /> <br /> •    Ο μπασίστας Κρις Γουντ παίζει με κοντραμπάσο του 1920 και ηλεκτρικό μπάσο της δεκαετίας του ’60. Πήρε τα πρώτα του μαθήματα από τον (νεαρό τότε, διάσημο σήμερα) Rob Kassinger και τον Dave Holland. Ξεκίνησε με μπλουζ και ροκ, ενώ εδώ και χρόνια παίζει τζαζ, κάντρυ, έθνικ και… καλό τέννις!</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"> </p>

Σχετικά άρθρα