Πως το άγχος επηρεάζει την υγεία μας;

24 Νοεμβρίου 2014

Σε λογικά πλαίσια αποτελεί κίνητρο που, όμως, αν «εγκατασταθεί» στην καθημερινότητά σας πιθανότατα να έχει επιπτώσεις στην υγεία σας. Το χρόνιο άγχος καταβάλει όλο και περισσότερους ανθρώπους. Η παθητική αποδοχή της στρεσογόνας πραγματικότητας δεν είναι η λύση. Αναλάβετε δράση και θα δείτε τη ζωή με άλλο μάτι!

Κάθε φορά που αισθάνεστε άγχος, το σώμα σας αντιδρά παράγοντας ορμόνες που αυξάνουν τους σφυγμούς της καρδιάς, σας γεμίζουν ενέργεια και σας προετοιμάζουν να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα. Πρόκειται, λοιπόν, για το βιολογικό σας «συναγερμό», ο οποίος, όμως, αν παραμείνει ανοιχτός για καιρό μπορεί να επηρεάσει την υγεία σας.

Το πιο συνηθισμένο σύμπτωμα είναι τα στομαχικά προβλήματα. Ωστόσο, όταν το στρες σας εμποδίζει να ζήσετε μια φυσιολογική ζωή, τότε μπορεί να γίνει επικίνδυνο, προκαλώντας χρόνια κόπωση, έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης ή απότομες αντιδράσεις. Ακόμα, ενδέχεται να οξύνει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα υγείας, όπως οι ημικρανίες και να προκαλέσει καινούρια, λόγω της έντονης πίεσης που δέχεται το σώμα και λόγω των κακών συνηθειών, όπως το κάπνισμα και το ποτό, στις οποίες πολλά άτομα καταφεύγουν για να ξεχαστούν.

Η κατάθλιψη και η αντικοινωνική συμπεριφορά φαίνεται να αποτελούν μορφές εκδήλωσης του στρες που ευθύνονται για διάφορες καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά και για επιπλέον δυσκολίες κατά την ανάρρωση από οποιαδήποτε ασθένεια.

Για να προστατευτείτε, λοιπόν, δεν έχετε παρά να μειώσετε τα επίπεδα άγχους εντάσσοντας, αρχικά, στο καθημερινό σας πρόγραμμα δραστηριότητες που σας γεμίζουν θετική ενέργεια. Επίσης, προσπαθήστε να εντοπίσετε την πηγή του προβλήματος και να την αντιμετωπίσετε. Φροντίστε να χτίζετε δυνατές σχέσεις και να καταφεύγετε σε αγαπημένα πρόσωπα που ξέρετε πως μπορούν να σας στηρίξουν.

Τέλος, τα σπορ είναι μια πολύτιμη διέξοδος, ιδιαιτέρως η γιόγκα, ο διαλογισμός και οι ασκήσεις χαλάρωσης. Αν το άγχος συνεχίζει να σας… τρώει, μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια κάποιου ειδικού. Μη ξεχνάτε ότι από το άγχος δύσκολα θα απαλλαγείτε, έχετε, όμως, τη δύναμη να μειώσετε την έντασή του.

 

Η υγεία της καρδιάς σας περνάει ΚΑΙ από το χέρι σας. Μειώστε, λοιπόν, τις πιθανότητες να εμφανίσετε κάποιο καρδιακό πρόβλημα στο μέλλον, υιοθετώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής σήμερα. Η πρόληψη, άλλωστε, είναι η καλύτερη θεραπεία και οι παρακάτω μέθοδοι θα σας το επιβεβαιώσουν.

1. Κόψτε το κάπνισμα. Το τσιγάρο αποτελεί έναν από τους βασικότερους λόγους εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Τα καλά νέα, όμως, είναι ότι όταν σταματάτε το κάπνισμα, οι πιθανότητες να νοσήσετε από καρδιά πέφτουν στα επίπεδα ενός μη καπνιστή μέσα σε περίπου 5 χρόνια.

2. Γυμναστείτε για 30 λεπτά τις περισσότερες ημέρες τις εβδομάδας. Η άσκηση βοηθάει στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους και μειώνει τις πιθανότητες να εμφανίσετε υψηλή αρτηριακή πίεση, χοληστερίνη και διαβήτη. Ακόμα και η κηπουρική, οι οικιακές δουλειές ή ένας περίπατος μπορούν να σας ωφελήσουν. Ωστόσο, όσο μεγαλύτερη η ένταση και η συχνότητα της άσκησης, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα.

3. Ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή
. Η μεσογειακή διατροφή αποτελεί σύμμαχο της καρδιάς. Είναι σημαντικό να περιορίσετε τα κορεσμένα λιπαρά και τις κατεργασμένες τροφές και να μη στερήστε το κρέας και το ψάρι. Το κλειδί βρίσκεται στο μέτρο .

4. Κοιμηθείτε αρκετά.
Η έλλειψη ύπνου ενδέχεται να βλάψει την καρδιά σας. Γι’ αυτό κάντε τον ύπνο προτεραιότητά σας, φροντίζοντας να κοιμάστε 7-9 ώρες καθημερινά και να τηρείτε συγκεκριμένες ώρες που πέφτετε στο κρεβάτι και που ξυπνάτε.

5. Κάντε τακτικά ιατρικές εξετάσεις. Προσπαθείτε να ελέγχετε την αρτηριακή πίεση, τη χοληστερίνη και το σάκχαρο τουλάχιστον μια φορά το χρόνο, καθώς πρόκειται για παράγοντες που σχετίζονται άμεσα με την υγεία της καρδιάς. Σημαντικός είναι και ο έλεγχος του βάρους σας.

www.manamia.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ