Τί πρέπει να τρώω για να χάσω κιλά;

25 Νοεμβρίου 2014
Αμαλία, 40 ετών ρωτά

Ερώτημα
Είμαι 40 χρονών και 64 κιλά Η δουλειά μου δυστυχώς είναι γραφείου που σημαίνει ότι περπατώ ελάχιστα δηλαδή μόνο 30 λεπτά την ημέρα βγάζοντας τις δουλειές του σπιτιού εκτός. Λόγω οικονομικών προβλημάτων, όπως οι περισσότεροι δεν μπορώ να καλέσω εναν διατροφολόγο ώστε να ακολουθήσω μια σωστή διατροφή Θα ήθελα όμως από μόνη μου να δώ τι μπορώ να κάνω. Εσείς τι μου προτείνετε;

Στο ερώτημα απάντησε η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Απάντηση

Αγαπητή φίλη, δυστυχώς τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου είναι λίγο περιορισμένα καθώς δε μου αναφέρεις ύψος, αλλά αντιλαμβάνομαι πως έχεις κάποια παραπανίσια κιλά που προφανώς σε δυσαρεστούν. Καταλαβαίνω απόλυτα τις οικονομικές δυσκολίες στις οποίες αναφέρεσαι αν και λόγω της παρούσας οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα, οι τιμές των επιστημών υγείας είναι πλέον αρκετά προσιτές. Ωστόσο, το ότι δείχνεις θέληση να αναλάβεις δράση και θέλεις να ξεκινήσεις μια προσπάθεια μόνη σου είναι αξιέπαινο και δείχνει την ένταση της επιθυμίας σου για αλλαγή, πράγμα προαπαιτούμενο για να πετύχει οποιαδήποτε προσπάθεια απώλειας βάρους. Παρακάτω σου παραθέτω συνοπτικά κάποιες  ενδεικτικές γενικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να οργανώσεις το διαιτολόγιο σου, ωστόσο καθώς η διατροφή αποτελεί κομμάτι της υγείας μας δεν μπορώ δυστυχώς να γίνω πιο συγκεκριμένη με εξατομικευμένες συμβουλές και διατροφικό πρόγραμμα.

Οργάνωσε την ημέρα σου έτσι ώστε να μπορείς να περιλαμβάνεις σε αυτήν τουλάχιστον 5 γεύματα: Πρωινό, Πρόγευμα, Μεσημεριανό, Απογευματινό και Βραδινό.

Το πρωινό σου είναι απαραίτητο! Πρέπει θα σου προσφέρει την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι χωρίς να αποδίδει πολλές θερμίδες (πχ. 1 φλιτζάνι γάλα χαμηλών λιπαρών με λίγα δημητριακά ολικής άλεσης)
Τα ενδιάμεσα γεύματα (πρόγευμα και απογευματινό) είναι απαραίτητα για να μη πέφτει ο μεταβολικός σου ρυθμός μένοντας πολλές ώρες νηστική: επέλεξε ένα υγιεινό σνακ χαμηλό σε λιπαρά και θερμίδες όπως κάποιο φρούτο, μία μπάρα δημητριακών ή ένα γιαουρτάκι χαμηλών λιπαρών.
Το καθημερινό σου διαιτολόγιο πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 2-3 φρούτα και άφθονα λαχανικά. Μην παραλείπεις μια μεγάλη σαλάτα μαζί με τα γεύματά σου!

Φρόντισε ώστε να καταναλώνεις πάντα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης. Περιόρισε τα γλυκά, τα έτοιμα σνακ (κρουασάν, τυρόπιτες, πιροσκί, πατατάκια, μπισκότα) και γίνε πολύ φειδωλή στην ποσότητα του λαδιού στο φαγητό αλλά και στη σαλάτα σου.
Τέλος μη ξεχνάς τη σημασία της άσκησης! Αναφέρεις πως η δουλειά σου είναι καθιστική, αλλά είναι σημαντικό να βρίσκεις μικρές ευκαιρίες κίνησης μέσα στην ημέρα σου για να κινητοποιείς το μεταβολισμό σου! Μπορεί 30 επιπλέον λεπτά άσκησης να σου φαίνεται αδύνατον να χωρέσουν στην καθημερινότητά σου αλλά αν αυτά έπαιρναν την μορφή τριών δεκαλέπτων μέσα στην ημέρα ίσως να μην ήταν και τόσο ανέφικτο να τα εντάξεις! Επίσης, δώσε έμφαση στα Σαββατοκύριακα ή στις διακοπές και βρες δραστηριότητες με κίνηση που σε ευχαριστούν. Με αυτόν τον τρόπο θα ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό σου, θα καις λίπος και θερμίδες και θα αποκτήσεις το αποτέλεσμα που επιθυμείς με πολύ ταχύτερους ρυθμούς!

Καλή σου επιτυχία!

 

Φιλίππου Αμαλία
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου 
Διαιτολογικό γραφείο: Βασιλίσσης Σοφίας 22, 15124 Μαρούσι
τηλ: 213 03 03 707 - Κιν: 698 70 86 589

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ