Πόσο κρέας πρέπει να τρώει το παιδί ;

25 Νοεμβρίου 2014

Ποιά είναι η σωστή ποσότητα πρωτεϊνών για παιδιά 3-6 ετών;

 
Οι πρωτεΐνες είναι πολύτιμες για την ανάπτυξή τους και πρέπει να βρίσκονται καθημερινά στο πιάτο τους. Το κλειδί, ωστόσο, βρίσκεται στην ποσότητα. Παρακάτω θα βρείτε τις απαντήσεις που θα σας βοηθήσουν να του εξασφαλίσετε μια ισορροπημένη διατροφή. 

1. Πόσο γάλα να πίνει καθημερινά;
 Ένα παιδί 3-6 ετών καλό θα ήταν να καταναλώνει 3-4 γαλακτοκομικά προϊόντα την ημέρα, υπό μορφή γάλακτος, γιαουρτιού ή τυριού. Κατά προτίμηση: - 200 ml γάλακτος στο πρωινό -ένα γιαούρτι στο μεσημεριανό, -ένα ποτήρι γάλα ή 30 γρ. τυριού στο βραδινό. 

2. Πόσο κρέας, ψάρι ή αυγό να περιέχουν τα γεύματά του; Μια μερίδα 1-2 φορές την ημέρα είναι το ιδανικό. 
1 μερίδα= ½ μπιφτέκι 50 γρ.
=½ φιλέτο ψαριού 50 γρ.
=1 φέτα ζαμπόν
=1 αυγό μεσαίου μεγέθους 

Extra tip: Προτιμήστε τα άπαχα κρέατα και αλλαντικά, όπως το φιλέτο κοτόπουλο ή τις φέτες γαλοπούλας. Να θυμάστε ότι μια μερίδα κρέατος, ψαριού ή αυγού προσφέρει 9 γρ. πρωτεϊνών. Μη ξεχνάτε το ψάρι, καλύτερα ψητό, να υπάρχει στο μενού σας 2 φορές την εβδομάδα. 

3. Τί να κάνετε αν δεν του αρέσει το κόκκινο κρέα
ς; Αν και είναι σημαντική πηγή πρωτεϊνών και σιδήρου, συχνά τα παιδιά δυσανασχετούν όταν το βλέπουν στο πιάτο τους. Προσπαθήστε να τα δελεάσετε, ψήνοντάς το καλά ή παρουσιάζοντάς το σε μορφή μπιφτεκιού, στο οποίο μπορείτε να προσθέσετε λαχανικά ή να το συνοδέψετε με οποιοδήποτε άμυλο. Μια κλασική αγαπημένη συνταγή που τρελαίνει τα παιδιά είναι τα μακαρόνια με κιμά. 

Extra tip: Εναλλακτικά, το κοτόπουλο, το ψάρι και τα αυγά περιέχουν εξίσου σημαντικές ποσότητες πρωτεϊνών και σιδήρου. 
 
Πολύτιμες συμβουλές από το www.manamia.gr
 

Τι πρέπει να τρώει το παιδί όταν είναι άρρωστο

 
Τίποτα δεν υπάρχει πλέον που να μην αποδεικνύει πως έχει γίνει η μετάβαση από το καλοκαίρι στο φθινόπωρο. Ο καιρός αλλάζει και η αυξομείωση της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με τον συνωστισμό που δημιουργείται στους κλειστούς χώρους καθιστά τα παιδιά πιο επιρρεπή σε διάφορες ιώσεις και κρυολογήματα. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείξουν οι γονείς, καθώς οι παιδικοί σταθμοί και τα σχολεία μετατρέπονται σε εστίες ιώσεων. Το ανοσοποιητικό τους σύστημα ενός παιδιού δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως κι αυτός είναι ο λόγος που τα παιδιά είναι πιο ευπαθή στις ιώσεις σε σχέση μ έναν ενήλικα. Ωστόσο, οι γονείς είναι αυτοί που θα βοηθήσουν σημαντικά ένα παιδί να αντιμετωπίσει ή να ξεπεράσει την ίωση της εποχής.

Η λύση.. στο πιάτο του!


Προσέχετε ώστε η διατροφή του παιδιού να είναι όλο τον χρόνο ισορροπημένη:
  • -Φροντίστε να καταναλώνει καθημερινά ποικιλία φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια σε ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες όπως η βιταμίνη C, που βοηθά στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών οι οποίες αυξάνονται σε περίπτωση λοίμωξης.
 
  • -Φροντίστε να καταναλώνει τακτικά μέσα στην εβδομάδα τροφές όπως άπαχο κρέας, ψάρια - θαλασσινά, αυγά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά, συκώτι, πράσινα λαχανικά, οι οποίες είναι πλούσιες σε διάφορα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες όπως φυλλικό οξύ, βιταμίνες Α, Ε, Β12, Β6, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, σελήνιο, μαγγάνιο και ψευδάργυρο όπου όλα μαζί διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία και άμυνα του οργανισμού ενός παιδιού.
 
  • -Αυξήστε την ποσότητα σε ω3 κα ω6 λιπαρά μέσα από ψάρια, ξηρούς καρπούς, εμπλουτισμένα δημητριακά. Συμβάλλουν στην σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
 
  • -Καταναλώστε τροφές με προβιοτικά αλλά και πρεβιοτικά, όπως τα ζωντανά γιαούρτια, ξινόγαλα, κεφίρ αλλά και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα που προστατεύουν ιδιαίτερα το πεπτικό σύστημα από λοιμώξεις.
 
  • -Περιορίστε τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά όπως τα έτοιμα γεύματα (junk food), τα αλλαντικά και τα λιπαρά κρέατα. Προτιμήστε σπιτικές συνταγές με δικά σας πιο υγιεινά υλικά.

  • -Σκεφτείτε την ενυδάτωση τους παροτρύνοντας τα να πίνουν άφθονο νερό και μη αλκοολούχα ροφήματα που θα βοηθήσουν τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών, αλλά και των υδατοδιαλυτών βιταμινών.

Στην περίπτωση που η γρίπη πρόλαβε και σας χτύπησε την πόρτα κρατήστε την ψυχραιμία σας..

 
  • -Αν το παιδί σας δεν έχει ιδιαίτερη όρεξη για φαγητό μην το πιέζετε να καταναλώσει μεγάλες ποσότητες τροφής.
  • -«Ενυδατώστε» τον πεσμένο του οργανισμό με νερό, φρούτα και χυμούς που περιέχουν επίσης και βιταμίνες, οι οποίες και θα φέρουν γρηγορότερη ανάρρωση.
  • -Καλή επιλογή για μία ίωση μπορεί να αποτελέσει μία σούπα λαχανικών ή κρέατος-κοτόπουλου. Δώστε γεύση και αντιοξειδωτικά στην σούπα, βάζοντας λεμόνι.
  • -Επιλέξτε γιαούρτι, ιδιαίτερα για παιδιά που παίρνουν αντιβίωση.
  • -Αποφύγετε τα «βαριά» φαγητά, όπως τα τηγανιτά, τις πολλές σάλτσες και τα καρυκεύματα.
  • -Όταν το παιδί σας αρχίσει να αισθάνεται καλύτερα και ξεπεράσει την ίωση, πιθανόν να έχει χάσει λίγο βάρος. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς μέσα σε λίγες ημέρες θα δείτε πως θα επανέλθει στα φυσιολογικά του επίπεδα.


Σε γενικά πλαίσια μία διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, παράλληλα με την τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής όπως το πλύσιμο χεριών, θα θωρακίσουν τον οργανισμό ενός παιδιού ενάντια σε κάθε είδους ίωση.

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Φράντς Κάφκα
Η Σκέψη της ημέρας
9:10 Φράντς Κάφκα