Τί να κόψω από τη διατροφή για να χάσω κιλά;

25 Νοεμβρίου 2014
Κάτια, 13 ετών ρωτά

Ερώτημα
Γεια σας, με λένε Δήμητρα και έγινα 13 ετών, έχω ύψος 1,62 και από τα 73 κιλά που είχα τώρα ζυγίζω 65. Ο λόγος που γράφω αυτο το μήνυμα είναι η επιθυμία μου να μου πείτε τι πρέπει να κάνω για να χάσω και άλλα κιλά. Στην αρχή είχα φέρει διατροφολόγο αλλά έπαιρνε 60ευρώ το μήνα και μετά 20ευρώ αλλά οι γονείς μου έχουν οικονομικά θέματα, όπως όλοι άλλωστε πιστεύω. Λοιπόν και κάτι άλλο - έχω κόψει τα αναψυκτικά, κόκα-κόλες και πορτοκαλάδες, σπάνια πολύ σπάνια να φάω πρωϊνό, καμία φορά τρώω τοστ με γάλα. Τί πρέπει να κάνω για να χάσω και άλλα κιλά, αν μπορείτε απαντήστε μου, σας ευχαριστώ.

Στο ερώτημα απάντησε η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Απάντηση

Δήμητρα αντιλαμβάνομαι τις οικονομικές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει η οικογένεια σου, όπως και όλοι μας άλλωστε με την παρούσα οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και βρήκα το μήνυμά σου πολύ ενθαρρυντικό, καθώς βλέπω ένα κορίτσι που παρά τις δυσκολίες που συναντά δεν εγκαταλείπει την προσπάθειά της και θέλει να αποκτήσει ένα υγιές σωματικό βάρος.

Είναι πολύ καλό το ότι αποφεύγεις αναψυκτικά όπως μας αναφέρεις, ωστόσο αυτό στο οποίο θα πρέπει να αναθεωρήσεις είναι το πρωινό. Έρευνες δείχνουν πως η συστηματική κατανάλωση πρωινού βοηθά την διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.

Άρα, η πρώτη σου κίνηση θα είναι να οργανώσεις την ημέρα σου έτσι ώστε να μπορείς να περιλαμβάνεις σε αυτήν τουλάχιστον 5 γεύματα: Πρωινό, Πρόγευμα, Μεσημεριανό, Απογευματινό και Βραδινό.

Για τα ενδιάμεσα γεύματά σου (πρόγευμα και απογευματινό) επέλεξε ένα υγιεινό σνακ χαμηλό σε λιπαρά και θερμίδες όπως ένα κουλούρι, κάποιο φρούτο ή/και ένα γιαουρτάκι χαμηλών λιπαρών.

Το πρωινό σου καλό θα ήταν να είναι κάτι απλό, που θα σου προσφέρει την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι χωρίς να αποδίδει πολλές θερμίδες όπως 1 φλιτζάνι γάλα χαμηλών λιπαρών με λίγα δημητριακά ολικής άλεσης ή με μία μπάρα δημητριακών.

Φρόντισε ώστε να καταναλώνεις πάντα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης, άφθονα φρούτα και λαχανικά μέσα στην ημέρα σου.

Περιόρισε τα γλυκά, τα έτοιμα σνακ από το φούρνο, το περίπτερο ή το κυλικείο (κρουασάν, τυρόπιτες, πιροσκί, πατατάκια, γαριδάκι) και ζήτησε από τη μητέρα σου να προσέχουν πολύ την ποσότητα του λαδιού στο φαγητό αλλά και στη σαλάτα σου.

Τέλος μη ξεχνάς τη σημασία της άσκησης! Βρες μια δραστηριότητα που σου αρέσει και προσπάθησε να την κάνεις όσο πιο συχνά μπορείς μέσα στην εβδομάδα σου! Με αυτόν τον τρόπο θα καις λίπος και θερμίδες και θα αποκτήσεις ένα υγιές κορμί και μια όμορφη σιλουέτα με πολύ γρηγορότερους ρυθμούς!

Καλή σου επιτυχία!

 

Φιλίππου Αμαλία
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου 
Διαιτολογικό γραφείο: Βασιλίσσης Σοφίας 22, 15124 Μαρούσι
τηλ: 213 03 03 707 - Κιν: 698 70 86 589

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όσκαρ Ουάιλντ
Η Σκέψη της ημέρας
17:58 Όσκαρ Ουάιλντ