Συμβουλές για να κρατήσετε τη σιλουέτα σας κατά τη διάρκεια των γιορτών

4 Δεκεμβρίου 2014

Γράφει η Κωνσταντίνα Παπαδημητρίου, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος,MSc, Master Practitioner στις Διατροφικές Διαταραχές και την Παχυσαρκία

Χριστουγεννιάτικες συστάσεις για την περίοδο των εορτών!!!

Οι ημέρες των γιορτών φτάνουν για μια ακόμα φορά και για τους πιο πολλούς από εμάς αυτό σημαίνει υπερκατανάλωση από φαγητό και ποτό. Παραδοσιακά γλυκά πάσης φύσεως, παραπάνω φαγητό, μεγάλη ποικιλία από διαφορετικά εδέσματα μας οδηγούν να δυσκολευόμαστε να κουμπώσουμε το αγαπημένο μας παντελόνι μετά τις γιορτές.

Ας δούμε λοιπόν μικρά tips που θα μας κάνουν τόσο να απολαύσουμε τις γιορτινές αυτές μέρες, όσο και να κρατήσουμε την σιλουέτα μας εκεί που την θέλουμε.

  1. Μη παραλείπετε τα υπόλοιπα γεύματα! Καταναλώστε κανονικά το πρωινό σας, τα δύο ενδιάμεσα σνακς (φρούτα, χυμούς, μπάρες, ξηρούς καρπούς) και φτιάξτε το μεσημέρι της παραμονής άφθονη σαλάτα με τυρί ή αυγό, έτσι ώστε να μη φτάσετε στο γιορτινό τραπέζι νηστικοί.
  2. Παραμείνετε πιστοί στον κανόνα του πιάτου! Στο γιορτινό τραπέζι γεμίστε το μισό από το πιάτο σας με άφθονη ποικιλία λαχανικών, ένα τέταρτο πιάτου  με κρέας και ένα τέταρτο με ρύζι ή πατάτες ή ψωμί. Μη τσιμπολογείτε από τον μπουφέ. Φτιάξτε ένα πιάτο εξ αρχής και αρκεστείτε σε αυτό.
  3. Απολαύστε μασώντας αργά τα γεύματά σας, περιορίζοντας έτσι τυχόν καούρες και δυσπεψίες και νιώστε έτσι όλες τις γεύσεις από τα πλούσια εδέσματα σας. Όλοι μας πλέον γνωρίζουμε ότι για να φτάσει το ερέθισμα του κορεσμού στον εγκέφαλο χρειάζονται 20 λεπτά από την στιγμή που θα ξεκινήσουμε να τρώμε. Δώστε λοιπόν τον χρόνο αυτό στον εαυτό σας!
  4. Αν θελήσετε να καταναλώσετε κάποιο γλυκό περιοριστείτε στις ημέρες των εορτών και μη συνεχίσετε να καταναλώνετε όλη την εβδομάδα ότι απέμεινε στη κουζίνα σας από τις γιορτές. Προτιμήστε τα πιο απλά γλυκά όπως δίπλες, μελομακάρονα και όχι γλυκά με πολλά λιπαρά και διπλές στρώσης σοκολάτας ή κρέμας.
  5. Αν είστε εσείς οι οικοδεσπότες, δώστε το καλό παράδειγμα! Φτιάξτε τη γέμιση της γαλοπούλας πιο ελαφριά, περιορίστε τα εντόσθια και τα πολλά λιπαρά και αυξήστε τα λαχανικά και τα αποξηραμένα φρούτα (σταφίδες, κουκουνάρι κ.τ.λ), χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο αντί για βούτυρο κατά το μαγείρεμα και δώστε μία πιο υγιεινή εκδοχή στα γιορτινά σας τραπέζια.
  6. Αν τρώτε το εορταστικό σας γεύμα σε τραπέζι που θα μοιραστείτε ορεκτικά με τους συγγενείς και τους φίλους σας μην τσιμπολογάτε κατευθείαν από τις πιατέλες γιατί έτσι χάνετε τον έλεγχο της ποσότητας που καταναλώσετε. Προτιμήστε να σερβίρετε μια προκαθορισμένη ποσότητα στο πιάτο σας και απολαύστε την με την ησυχία σας.
  7. Προτιμήστε να καταναλώσετε τις ημερήσιες συνιστώμενες ποσότητες από αλκοόλ επιλέγοντας ως κύρια πηγή αλκοόλ το κόκκινο κρασί (πλούσιο σε αντιοξειδωτικά κ.ά). Μην υποκύψετε σε άλλα οινοπνευματώδη ποτά που είναι πλούσια σε θερμίδες και δε προσφέρουν τίποτα καλό στον οργανισμό, και μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονο νερό σε όλη την διάρκεια της ημέρας.
  8. Αν και περίοδος διακοπών, καλό θα ήταν να μην διακόψουμε τελείως την άσκηση. Μπορείτε να αρκεστείτε σε πιο ελαφριές δραστηριότητες βέβαια όπως το περπάτημα, το ποδήλατο κ.ά απολαμβάνοντας όλα τα οφέλη της άσκησης τόσο στο σώμα όσο και στην ψυχή.
  9. Ότι όμως και αν συμβεί τις γιορτινές ημέρες, μην αφήσετε την αυτοπεποίθηση σας να πέσει μετά τα παραστρατήματα των Χριστουγέννων. Ξυπνήστε την επόμενη μέρα και συνεχίστε το πρόγραμμα σας από εκεί που το σταματήσατε. Η άμεση επιστροφή στις σωστές και καλές μας συνήθειες είναι ότι πραγματικά έχει ανάγκη ο οργανισμός μας, ξεχάστε λοιπόν δίαιτες αυστηρές και αποτοξίνωσης.
  10. Καλές Γιορτές σε όλους με τις συστάσεις της μεσογειακής διατροφής που αποτελεί ασπίδα ζωής τόσο στο σώμα όσο και στην ψυχή!

 



 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ