Γιατί πονάει το στομάχι μου από τις δίαιτες που κάνω;

8 Δεκεμβρίου 2014
Χαρά, 16 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια σας. Είμαι 16 ετών, έχω ύψος 1,64 και είμαι 80 κιλά. Ασχολούμαι από τα 12 μου με δίαιτες και μου έχουν καταστρέψει τον οργανισμό μου. Έχω πόνους στο στομάχι και παίρνω πολύ εύκολα και γρήγορα τα κιλά μου. Έχω και πρόβλημα με την ινσουλίνη. Συνεχώς σκέφτομαι το φαγητό γιατί κάθε φορά που ακολούθησα μία δίαιτα κατέληγε σε αποτυχία και αυτό με έχει επηρεάσει πάρα πολύ στον ψυχολογικό τομέα. Δεν μπορώ να απολαύσω τίποτα στη ζωή μου. Θέλω επειγόντως να μπει ένα τέλος σε αυτή την ιστορία γιατί δεν αντέχω άλλο.

Στο ερώτημα απάντησε η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

 

Απάντηση :

Αγαπητή φίλη, το βάρος για το ύψος σου είναι όντως υπερβάλλον και θα ήταν επωφελές για εσένα να χάσεις τα περιττά κιλά αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να είσαι πολύ προσεκτική στις μεθόδους που ακολουθείς κυρίως λόγω του νεαρού της ηλικίας σου. Ο οργανισμός σου διανύει περίοδο ανάπτυξης και οι απαιτήσεις του είναι αυξημένες. Υποβάλλοντάς τον εσύ σε εξαντλητικές δίαιτες ή συνεχείς στερήσεις τον καταπονείς, θέτεις την υγεία σου σε κίνδυνο και προφανώς δε βλέπεις παρά μόνο πολύ πρόσκαιρα αποτελέσματα στη ζυγαριά σου. Για να χάσεις τα κιλά που σε απασχολούν ανώδυνα, με ασφάλεια αλλά και μόνιμα αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να δουλέψεις με τον εαυτό σου σε τρία επίπεδα:

1.Ψυχολογία: Πρέπει να βρεις τις ισορροπίες σου. Διαβάζοντας το κείμενο σου αντιλαμβάνομαι πόσο απογοητευμένη αλλά και πανικοβλημένη νιώθεις. Το πρόβλημα βάρους που αντιμετωπίζεις πρέπει να αποφασίσεις πως δε θα καθορίζει για πάντα την ύπαρξη σου: θέλεις και μπορείς να το λύσεις. Αναλογίσου και εντόπισε τα κίνητρα σου (Γιατί θέλεις να χάσεις βάρος; Πως θα νιώθεις όταν θα έχεις χάσει τα περιττά κιλά; Πόσο θα αλλάξει η ζωή σου; Τι επίδραση θα έχει η αλλαγή στο σώμα σου στην αυτοπεποίθηση σου και στις σχέσεις σου με τους άλλους ανθρώπους; κ.ο.κ), θέσε τους στόχους σου ξεκάθαρα στο μυαλό σου και δεσμεύσου στον εαυτό σου.

2.Διατροφή: Πρέπει να αντιληφθείς ότι διατροφή δε σημαίνει δίαιτα, αποτοξίνωση ή στέρηση. Η διατροφή σου είναι το όπλο για να αποκτήσεις ένα υγιές σώμα και έτσι πρέπει να την αντιμετωπίζεις. Βάλε ισορροπία και πρόγραμμα στη διατροφή σου. Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να διαμορφώσετε μαζί ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που θα καλύπτει τις ανάγκες που έχει ο αναπτυσσόμενος οργανισμός σου σε θρεπτικά συστατικά αλλά και θα εξασφαλίσει μια σταδιακή και σταθερή απώλεια βάρους. Παράλληλα θα σε εκπαιδεύσει στο πως θα μπορέσεις εύκολα και ανώδυνα βήμα-βήμα να αλλάξεις τις συνήθειες σου και να εδραιώσεις υγιεινές συνήθειες που θα σε ακολουθούν και αργότερα στη ζωή σου. Με αυτόν τον τρόπο είναι βέβαιο πως θα εξασφαλίσεις έναν πολύ καλό έλεγχο του βάρους σου σε βάθος χρόνου, χωρίς να βρίσκεσαι συνεχώς αντιμέτωπη με τη ζυγαριά.

3.Άσκηση: Μην παραβλέπεις το σημαντικότατο ρόλο της άσκησης στον έλεγχο του βάρους σου αλλά και στην υγεία σου γενικότερα. Βρες μια μορφή σωματικής άσκησης που σου ταιριάζει, σου είναι ευχάριστη και μπορείς να την εντάξεις στη ρουτίνα σου και εφάρμοσέ την, συστηματικά! Δε χρειάζεται να κάνεις πρωταθλητισμό ή πολύ έντονη γυμναστική, δραστηριότητες όπως το περπάτημα, ο χορός, κάποιο άθλημα της αρεσκείας σου ή το ποδήλατο είναι εξίσου ευεργετικές και θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην απώλεια των περιττών κιλών.

Καλή σου αρχή!

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Handelsblatt: η Ιταλία δεν είναι Ελλάδα
Τα νέα της ημέρας
12:04 Handelsblatt: η Ιταλία δεν είναι Ελλάδα
Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup
Τα νέα της ημέρας
10:34 Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup