Ποιος τύπος σώματος θεωρείται φυσιολογικός;

9 Δεκεμβρίου 2014
Αμαλία, 12 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια σας. Με λένε Αμαλία και είμαι 12 χρονών. Το ύψος μου είναι 1,57 και το βάρος μου 40 κιλά. Όλοι μου λένε πως δεν πρέπει να χάσω κιλά και όταν προσπαθώ πάντα με αποδοκιμάζουν και με λένε χαζή. Μου λένε πως έχω το ιδανικό σώμα, το σώμα δηλαδή που όλα τα κορίτσια θέλουν. Δεν τρώω πολλά πατατάκια και γενικά τροφές με πολλές θερμίδες . Τα πόδια μου όμως νομίζω πως είναι χοντρά. Δεν μου αρέσουν και δεν ξέρω τι να κάνω. Όπου έχω απευθυνθεί μου λένε πως είμαι μια χαρά αλλά μπορώ να κάνω και διάφορα άλλα πράγματα για να αδυνατίσω όπως για παράδειγμα να τρώω καλό πρωινό κτλ. Ελπίζω να μπορέσετε να με βοηθήσετε γιατί είστε η τελευταία μου ελπίδα. Αν δε μπορέσετε εσείς θα μειώσω τα γεύματα μου και θα τρώω μόνο δύο την ημέρα. Σας παρακαλώ βοηθήστε με!

Στο ερώτημα απάντησε η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή φίλη και συνονόματη, Αμαλία. Από τα στοιχεία που μου δίνεις υπολογίζω ότι ο Δείκτης Μάζας Σώματός σου (ένας δείκτης που μας δείχνει κατά πόσο το βάρος μας είναι υγιές) είναι εντός των φυσιολογικών ορίων, πράγμα που με απλά λόγια σημαίνει πως το βάρος σου είναι πολύ καλό για το ύψος σου και θεωρείται υγιές. Ωστόσο, από το μήνυμά σου καταλαβαίνω ότι θα ήθελες να βελτιώσεις κάποια σημεία στην εμφάνισή σου και να διορθώσεις τυχόν λάθη στη διατροφή σου. Το ενδιαφέρον σου για τη διατροφή σου και η διάθεσή σου να αποκτήσεις ένα καλλίγραμμο και υγιές κορμί είναι αξιέπαινα αρκεί οι κινήσεις σου να είναι ψύχραιμες και μεθοδικές και όχι ακραίες, όπως για παράδειγμα πολύ στερητικές δίαιτες ή δίαιτες express που όχι μόνο δε φέρνουν κανένα απολύτως θετικό αποτέλεσμα (τις περισσότερες φορές μάλιστα φέρνουν αντίθετα αποτελέσματα καθώς συντελούν στο να αυξηθεί το ποσοστό λίπους στο σώμα μας) αλλά ταυτόχρονα θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή ανάπτυξή σου και την υγεία σου γενικότερα. Θα σε συμβούλευα λοιπόν να κάνεις προσεκτικές και ήρεμες κινήσεις προκειμένου να επιτύχεις το αποτέλεσμα που θες χωρίς κόπο αλλά κυρίως χωρίς κίνδυνο. Πρώτα από όλα θα πρέπει να βάλεις ισορροπία και πρόγραμμα στη διατροφή σου. Τα δύο γεύματα που αναφέρεις είναι πολύ λίγα και πέρα από πιθανές διατροφικές ελλείψεις στις οποίες μπορεί να οδηγήσουν και τον κίνδυνο για την υγεία σου, θα πρέπει να ξέρεις ότι αργά ή γρήγορα θα ρίξουν το μεταβολικό σου ρυθμό με αποτέλεσμα το σώμα σου να κάνει λιγότερες καύσεις άρα να καις λιγότερες θερμίδες επομένως να παχαίνεις πιο εύκολα! Συμβουλεύσου έναν επαγγελματία διαιτολόγο που θα σε βοηθήσει να διαμορφώσετε μαζί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής που θα καλύπτει τις ανάγκες που έχει ο οργανισμός σου τώρα που αναπτύσσεται και οι απαιτήσεις του σε θρεπτικά συστατικά είναι αυξημένες αλλά ταυτόχρονα θα εξασφαλίσει και έναν καλό έλεγχο του βάρους σου. Παράλληλα ο διαιτολόγος σου θα σε εκπαιδεύσει να εντοπίσεις αλλά και να αλλάξεις με σταθερά βήματα τις συνήθειες που βλάπτουν την υγεία και τη γραμμή σου με έξυπνα τρικς έτσι ώστε να τις αντικαταστήσεις με νέες υγιεινές συνήθειες που θα σε ακολουθούν και αργότερα στη ζωή σου. Με αυτόν τον τρόπο είναι βέβαιο πως θα εξασφαλίσεις έναν πολύ καλό έλεγχο του βάρους σου σε βάθος χρόνου. Παράλληλα με την ισορροπία στη διατροφή σου ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που θα φανεί πολύτιμο στην περίπτωσή σου είναι η άσκηση! Ο μόνος τρόπος για να χάσεις συσσωρευμένο λίπος και να σμιλεύσεις το σώμα σου αποκτώντας τη γραμμή που ονειρεύεσαι, είναι ο συνδυασμός υγιεινής διατροφής και σωματικής άσκησης! Βρες μια δραστηριότητα που σε ευχαριστεί όπως χορός, κάποιο άθλημα, ή ακόμη και γρήγορο περπάτημα και ένταξέ την σε συστηματική βάση μέσα στην εβδομάδα σου.

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ