Πώς μπορώ να χάσω γρήγορα και εύκολα 10 κιλά;

9 Δεκεμβρίου 2014
Αγγελική, 20 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Καλησπέρα σας. Είμαι 20 χρονών, έχω ύψος 1,60 και είμαι 64 κιλά. Κατά καιρούς προσπαθώ να χάσω βάρος αλλά δεν τα καταφέρνω. Θα ήθελα να χάσω 10 κιλά ίσως και λίγα παραπάνω.. Θα μπορούσατε να με συμβουλεύσετε και να με καθοδηγήσετε για το πρόβλημά μου;

Στο ερώτημα απάντησε η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή φίλη, με βάση τα στοιχεία που μας δίνεις υπολογίζω το Δείκτη Μάζας Σώματός σου ΔΜΣ=25, που σημαίνει πως είναι στο όριο μεταξύ φυσιολογικού και υπέρβαρου. Με απλά λόγια, το βάρος για το ύψος σου είναι οριακά αυξημένο και μια απώλεια βάρους θα κρίνονταν επωφελής για εσένα. Ασφαλώς, η αξιολόγηση αλλά και η εκτίμηση του ιδανικού για τον καθένα μας, βάρους, απαιτεί μια πιο εξατομικευμένη προσέγγιση όπου θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλοί άλλοι παράγοντες, όπως το ποσοστό λίπους, το επίπεδο σωματικής άσκησης, ιατρικό ιστορικό, κατάσταση υγείας κτλ.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να αποφασίσεις πως θέλεις και μπορείς να χάσεις τα παραπανίσια κιλά. Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα. Εντόπισε τα κίνητρά σου, αναλογίσου τα οφέλη που θα αποκομίσεις αλλάζοντας το σώμα σου (τόσο στο αισθητικό κομμάτι, όσο και στην ψυχολογία και διάθεσή σου), θέσε τους στόχους σου και οργάνωσε τη δράση σου βήμα βήμα ώστε να τους πετύχεις. Το πρώτο σου μέλημα ασφαλώς είναι η αλλαγή στις διατροφικές σου συνήθειες. Είναι πλέον προφανές πως αν επιδιώκεις μόνιμα αποτελέσματα, ένα απλό χαρτί δίαιτας στο ψυγείο σου δε θα σε βοηθήσει και πολύ. Αυτό που πρέπει να πετύχεις είναι σταδιακές αλλαγές στη διατροφική σου συμπεριφορά. Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις τα λάθη σου, να βρείτε λύσεις και εναλλακτικές και να σχεδιάσετε μαζί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής που θα ακουμπά στις συνήθειες και τις ανάγκες σου έτσι ώστε να μπορέσεις ανώδυνα και με ασφάλεια να το ακολουθήσεις.

Παράλληλα, θα ήταν ιδιαιτέρως ευεργετικό να εντάξεις στη ρουτίνα σου και κάποιας μορφής σωματική άσκηση. Βρες μια δραστηριότητα που σε ευχαριστεί όπως χορός ή κάποιο άθλημα, αλλά ακόμη και ήπιας έντασης δραστηριότητες όπως το περπάτημα και ένταξέ την σε συστηματική βάση μέσα στην εβδομάδα σου. Η άσκηση θα βοηθήσει να ανέβει ο μεταβολισμός σου, να καις περισσότερο λίπος και τα αποτελέσματα θα είναι πιο γρήγορα και πιο θεαματικά.

Καλή σου αρχή!

 

Με εκτίμηση,

Φιλίππου Αμαλία
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου 
Διαιτολογικό γραφείο: Βασιλίσσης Σοφίας 22, 15124 Μαρούσι
τηλ: 213 03 03 707

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ