Christmas Athens - Η μεγαλύτερη γιορτή της πόλης!

15 Δεκεμβρίου 2014

Δεν είμαστε Λονδίνο, Παρίσι, Μόναχο που παραδοσιακά λάμπουν τα Χριστούγεννα, αλλά η Αθήνα το παλεύει δυνατά να μπει στο χάρτη και ως γιορτινός προορισμός. Το feeling στο ιστορικό κέντρο, το Κολωνάκι αλλά και τα προάστια –λαμπιόνια να δουν τα μάτια σου σε Γλυφάδα και Κηφισιά– είναι πολύ αγαπησιάρικο και μαγικό. Το θέλουμε ακόμη πιο μαγικό και γι’ αυτό σας δίνουμε πολλούς λόγους σε 64 σελίδες για να μπείτε πιο πολύ στο παιχνίδι της γιορτής. Ταυτόχρονα μιλήσαμε με εκπροσώπους σημαντικών φορέων, που μπορούν να συμβάλουν με τις δράσεις τους στην αναβάθμιση της πόλης ως χειμωνιάτικου (χριστουγεννιάτικου ) προορισμού, και μας είπαν προτάσεις και σχέδια. Μπείτε στο καρουζέλ, η γιορτή αρχίζει.

It’s the most wonderful time of the year»… Η φωνή του Άντι Γουίλιαμς­ ξεχύνεται από το ραδιόφωνο και καθώς σεργιανίζεις στην Κυδαθηναίων, κάτω από φωτεινές γιρλάντες, πιάνεις τον εαυτό σου να σιγοτραγουδά μαζί του. Η σκέψη γυρίζει στα παιδικά σου Χριστούγεννα, τότε που γιορτινή Αθήνα ήταν μόνο το Μινιόν και ο Λαμπρόπουλος και δεν μπορείς παρά να το αναγνωρίσεις: τα τελευταία χρόνια η χρυσόσκονη των Χριστουγέννων απλώνει ξανά την επικράτειά της στην Αθήνα.

Δεν θέλει και πολύ για να μπεις στο κλίμα, όταν βολτάροντας σε πεζόδρομους και πλατείες σε υποδέχονται περιπλανώμενες μπάντες, θεατρίνοι κι ένα πλήθος κόσμου που αναζητά σε cafe, ρεστοράν και πλατείες τη μαγεία της γιορτής. Η πόλη ξεχειλίζει­ από προτάσεις. κοιτάζοντας, βέβαια, τη γιορτινή προετοιμασία που υπάρχει στην Ευρώπη, είναι φανερό ότι η Αθήνα έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει. Θα μπορούσε όμως και υπό ποιες προϋποθέσεις να μπει στο χάρτη για τους ταξιδιώτες των Χριστουγέννων; «Η Αθήνα είναι μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με ανθρώπινο πρόσωπο και φιλική σε όσους την επιλέγουν. Συνδέεται αεροπορικά με όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης, διαθέτει άριστη τουριστική υποδομή και αποκτά έντονα γιορ­τινή ατμόσφαιρα μέσα από χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους», μας δήλωσε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη. Με όποιον επαγγελματία του τουρισμού, του εμπορίου και της εστίασης βέβαια κι αν μιλήσεις, θα σου επισημάνει ότι το μεγαλύτερο στοίχημα είναι να καθιερωθεί ως αυτοτελής αστικός προορισμός και όχι ως ενδιάμεσος σταθμός για τα νησιά, κερδίζοντας έτσι επισκέπτες και πέραν της σεζόν.

«Ο τουρισμός της Αθήνας ακολουθούσε το παραδοσιακό μοντέλο του ελληνικού τουρισμού με μια εποχικότητα κίνησης από τον Απρίλιο στον Οκτώβριο», μας ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού Αλέξανδρος Βασιλικός. «Δεν υπήρξαν ξεκάθαρη στήριξη και προβολή μέχρι τώρα που να στοχεύουν σε μορφές όπως το city break, οι χριστουγεννιάτικες διακοπές ή το shopping, προωθώντας παράλληλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πρωτεύουσας (ο αρχαιολογικός πλούτος, η σύγχρονη πολιτιστική δραστηριότητα και, φυσικά, ο καλός καιρός με δυνατότητα και για χειμωνιάτικες εξορμήσεις στα κοντινά νησιά ). Χρειάζεται γενικότερα σχέδιο, επιμονή, υπομονή, δουλειά και συνεργασία για να χτιστεί και να παγιωθεί ένα νέο προφίλ, αυτό του χριστουγεννιάτικου προορισμού». Την τριπλέτα «αναβαθμισμένο πολιτιστικό στοιχείο - καλοκαιρία - πρόσβαση στη θάλασσα», επισήμανε ως ατού που θα πρέπει να προωθηθεί ο Μανώλης Ψαρός της εταιρείας συμβούλων Toposophy, που έχει εκπονήσει το στρατηγικό σχέδιο της Αθήνας για το ΕΣΠΑ της τρέχουσας περιόδου.

Με δεδομένες τις εγγενείς αδυναμίες της ελληνικής πρωτεύουσας απέναντι σε ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν την κουλτούρα των Χριστουγέννων κι έχουν «χτίσει» πάνω σε αυτήν, κρίνει ότι σε επίπεδο στρατηγικής προτεραιότητας τα Χριστούγεννα δεν θα ήταν αυτό στο οποίο θα έπρεπε να επενδύσει η Αθήνα. «Υπάρχουν άλλα brands, όπως ο Μαραθώνιος ή το ορθόδοξο Πάσχα που την καθιστούσαν πολύ πιο ανταγωνιστική. Αν θέλαμε όμως να ενισχύσει τη θέση της για τα Χριστούγεννα, θα έπρεπε να αναπτύξει εκδηλώσεις σε μεγάλη χρονική έκταση που να δίνουν στον επισκέπτη λόγο να έρθει κι έγκαιρη προώθηση. Ένας λογικός στόχος θα ήταν να ενισχύσει το τουριστικό της προφίλ στο εγχώριο κοινό και σε δεύτερο επίπεδο σε ταξιδιώτες από τις γειτονικές χώρες».

Αυτές τις αγορές βλέπει να αναδύονται για τις γιορτές στο πελατολόγιο της «Μεγάλης Βρεταννίας» και ο διευθυντής της Τιμ Ανανιάδης. Οι κρατήσεις στο κεντρικό ξενοδοχείο, που έχει ήδη φορέσει τα γιορ­τινά του –«φέτος πιο έντονα γιατί πιστεύουμε ότι το χρειάζεται η ψυχολογία του Έλληνα»–, κινούνται λίγο καλύτερα από ό,τι πέρυσι. Οι Αθηναίοι αποτελούν, φυσικά, τη μεγάλη πλειονότητα στα λαμπερά ρεβεγιόν, όμως την τελευταία πενταετία από τα δωμάτιά του βλέπουν να ανατέλλει ο νέος χρόνος και αρκετοί Τούρκοι αλλά κι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί που ζουν μόνιμα στη Μέση Ανατολή και βρίσκουν εδώ έναν κοντινό εορταστικό προορισμό. Η κουβέντα, βέβαια, ήρθε στην ανάγκη προώθησης της πόλης ως προορισμού για long weekend, στη σημασία μιας σταθερής γιορτινής ατζέντας εκδηλώσεων, όπως και πακέτων παροχών από την πλευρά των ξενοδοχείων που θα απευθύνονται στις ειδικές ανάγκες των πελατών τους.

«Σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, θα μπορούσε να διοργανωθεί μια γαστρονομική εβδομάδα­ στις αρχές Δεκεμβρίου με τη συμμετοχή διάσημων σεφ, όπως το Madrid Fusion», έριξε την ιδέα ο Τάσος Ιωαννίδης των εστιατορίων «Matsuhisa» και «City Bistro» και του ξενοδοχείου «Belvedere» στη Μύκονο. Στην αξία των φεστιβαλικών δράσεων μέσα στον Δεκέμβριο, π.χ. με οικογενειακά θεάματα, στάθηκε και ο Γιώργος Μουστάκας της εταιρείας παραγωγής Λάβρυς, επισημαίνοντας τη σημασία του πολιτιστικού τουρισμού, της σύγχρονης δημιουργίας και των μετακλήσεων. «Περίπου το 30% των κρατήσεων στις παραστάσεις της Σιλβί Γκιλέμ τα περσινά Χριστούγεννα στο Μέγαρο Μουσικής ήταν από την ελληνική περιφέρεια κι ένα 10% από το εξωτερικό. αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένας κόσμος που ταξιδεύει για αυτόν το λόγο», σημείωσε, ενώ αυτές τις ημέρες η Λάβρυς φέρνει στον ίδιο χώρο την μπαλαρίνα Σβετλάνα Ζαχάροβα. «Θα πρέπει όμως και οι παραγωγοί να αρχίσουν να ρισκάρουν. Χρειάζονται συντονισμένη τοπική παραγωγή στο πνεύμα των Χριστουγέννων, σημαντικές μετακλήσεις κι έγκαιρη διεθνής προβολή τους».

Οι γιορτές φέτος υπό το πρίσμα των παράλληλων εκδηλώσεων φαίνεται να μπαίνουν πιο συντεταγμένα και στο στόχαστρο των εμπόρων. Έτσι, πέρα από το καθιερωμένο πάρτι της Χάρητος, αυτή την εβδομάδα τη δική τους γιορτή με προσφορές, δώρα, συναυλίες και κεράσματα λανσάρουν τα καταστήματα της Ερμού, μεταξύ Καπνικαρέας και Αιόλου. Αντίστοιχη πρόθεση έχουν και οι επαγγελματίες της Κανάρη στο Κολωνάκι, οι οποίοι θα φωτίσουν γιορ­τινά το δρόμο, ενώ για πρώτη φορά περιμένουμε να δούμε φωτεινά στολίδια στους δρόμους πέριξ της Κάνιγγος ως μια πρώτη δράση του προγράμματος «Ανοιχτό κέντρο εμπορίου», το οποίο τρέχει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων.

Χριστουγεννιάτικα «χωριά» κι εκδηλώσεις

Αυτές τις ημέρες περιμένουμε να φωτιστεί το χριστουγεννιάτικο καράβι στην Πλατεία Συντάγματος, ενώ στο επόμενο διάστημα στην Κλαυθμώνος θα ξεκινήσουν δράσεις για τα παιδιά. Το πρόγραμμα του δήμου περιλαμβάνει ακόμη εκδηλώσεις στις γειτονιές, δρώμενα στο Μοναστηράκι και, φυσικά, την αλλαγή του χρόνου μετά μουσικής και πυροτεχνημάτων στην Αποστόλου Παύλου. Στο Μαρούσι, πάλι, το χωριό του Αϊ-Βασίλη αλλάζει στέκι. Στις 12/12 ανοίγει στην Πλατεία Αγίας Λαύρας με συναυλία των Γ. Λιανού και Γ. Βαρδή, τα καθιερωμένα… παρελκόμενα (καρουζέλ, εργαστήρια για τα παιδιά, κάλαντα και λάτιν ) και περιηγήσεις με ένα διπλό ανοιχτό λεωφορείο. Αν προτιμάτε να υποδεχτείτε τον άγιο των ημερών διά θαλάσσης, στις 14/12 θα φτάσει στη Μαρίνα Φλοίσβου πάνω σε παγόβουνο παρέα με πιγκουΐνους! Μέχρι τότε μπορείτε να τον αναζητήσετε στα θεματικά γιορτινά χωριά: κάνοντας πατινάζ και βόλτες με τη ρόδα στο Christmas Star στο HELEXPO Maroussi και στο Christmas Factory στην Τεχνόπολη, δοκιμάζοντας τα πρώτα βήματα με σκι στο Santa Claus Kingdom στο MEC Παιανίας και γλίστρες για πενήντα μέτρα στην τσουλήθρα της Snowland στο ΟΑΚΑ.

Σκηνικό γιορτής στα μουσεία και στις γκαλερί

Τα καταστήματα θα λειτουργούν αυτό και το επόμενο σαββατοκύριακο. Στη γειτονιά του Μακρυγιάννη περνάμε πάντα και από το πωλητήριο του Μουσείου Ακρόπολης. Το φετινό του γούρι πετάει με τα φτερά του Έρωτα, ενώ πανέμορφες είναι και οι μπάλες με γεωμετρικά σχέδια. Εδώ, πάντως, θα τη βγάζαμε άνετα και τα επόμενα δύο σαββατοκύριακα χάρη στις συναυλίες και στα παιδικά προγράμματα.

Οι ημέρες αυτές­ είναι ιδανικές για βόλτες στα μουσεία, πόσο μάλλον όταν οι μεγάλοι «παίκτες» του κέντρου φιλοξενούν ενδιαφέρουσες νέες­ εκθέσεις. Στα οπωσδήποτε ένα πέρασμα από το Κυκλαδικής Τέχνης για το αρχαιολογικό αφιέρωμα «Ίασις». Όσο τα πιτσιρίκια θα φτιά­χνουν στολίδια από ζυμάρι και θα ανακαλύπτουν τα μυκονιάτικα έθιμα των Χριστουγέννων, εσείς μπορείτε να χαλαρώστε στο ανανεωμένο cafe. Με τις εκθέσεις Γκρέκο σε πλήρη εξέλιξη, επιβάλλεται ένα πέρασμα από το Μπενάκη, όπως και από το Βυζαντινό. Και δεν ξεχνάμε τον Ελληνικό Κόσμο, που πέρα από το παιχνιδο-αφιέρωμα «Toy stories», στις 12/12 προσθέτει στο δυναμικό του και την έκθεση «Εξαφάνιση των ειδών» από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου.

Family θεάματα και μουσικές

Θεάματα για όλους έχουν και φέτος οι μεγάλες μουσικές και θεατρικές σκηνές. Στη Στέγη μας προσκαλούν για «Χριστούγεννα στο παλάτι του Βασιλιά Ήλιου­» με την Καμεράτα, ενώ περιμένουμε και το στοχαστικό «Azimut» του Ορελιάν Μπορί και του Le groupe acrobatique de Tanger, που υπόσχεται να αψηφήσει τους νόμους της βαρύτητας. Το ακροβατικό «παρών» δηλώνει και το Εθνικό Θέατρο Ακροβατών της Κίνας στο Μπάντμιντον. Πολυσυλλεκτικό και ιντριγκαδόρικο όμως αποδεικνύεται και το κάλεσμα του Μεγάρου, κάνοντας τον «Γύρο­ του κόσμου σε 80 ημέρες» με μια μουσικοθεατρική παράσταση, προσεγγίζοντας το «Θαύμα των Χριστουγέννων» μέσα από το λόγο του Καραγκιόζη και περιμένοντας να χτυπήσει «Δώδεκα παρά δώδεκα» για να μας βάλει στον παραμυθένιο κόσμο του Ευγ. Τριβιζά.

Ο χορός έχει εδώ σταθερά την τιμητική του, αφού πέρα από τη Σβετλάνα Ζαχάροβα, παραστάσεις θα δώσει και το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας του Κιέβου («Σταχτοπούτα» ). Στους ρυθμούς ενός άλλου διάσημου παραμυθιού­, του «Καρυοθραύστη», θα μας παρασύρει το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ στο Θέατρο Ολύμπια παρουσιάζεται και η ματιά της Λ. Βερτμίλερ στην οπερατική «Μποέμ». Ξέροντας ότι αυτές τις ημέρες αναζητάτε κατά βάση προτάσεις για εξόδους με τα παιδιά, θυμηθείτε το «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» στην παιδική σκηνή της ΕΛΣ, ενώ σίγουρα οι περιπέτειες της οικογένειας Φον Τραπ («Η μελωδία της ευτυχίας» ) στο Παλλάς πλασάρονται ψηλά στη λίστα.

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, πάλι, ποντάρουν στο Μαύρο Θέατρο της Πράγας του Jiri Srnec. Για τα πιτσιρίκια που προτιμούν να ταξιδέψουν με το άρμα του «Ηρακλή», στο Pantheon Theater με τους 12 άθλους του... επιφορτίζεται ο Σ. Ρουβάς. Προτιμάτε δράση σε πιο χειμωνιάτικο σκηνικό; Προλαβαίνετε το «Disney On Ice» στο ΟΑΚΑ (μέχρι 14/12 ). Όταν όμως έρθει η ώρα για τις νυχτερινές εξόδους της παρέας, ταιριάζουν η ενέργεια του σουίνγκ και η γοητεία του καμπαρέ.

Στο «Half Note Jazz Club» λοιπόν θα αναφωνήσουμε «O Sister!» με dixie διαθέσεις, ενώ ο Steve Lucky με τους The Rhumba Bums ετοιμάζουν ένα μουσικοχορευτικό σόου σε μπλουζ, μπούγκι και τζαζ μονοπάτια. ενώ στο «Gazarte» το μενού έχει τόσο αναδρομή στην ιστορία του καμπαρέ («A cabaret story» ) όσο και χριστουγεννιάτικα τραγούδια για σινεφίλ από την ΚΟΑ.

Τα πιο δημοφιλή spots

Ρόδα
Γυρίζει και μας δίνει την ευκαιρία να πάρουμε τις ωραιότερες selfies με φόντο την πόλη από ψηλά, τόσο στο Christmas Star στo HELEXPO Maroussi όσο και στο The Christmas Factory στην Τεχνόπολη.

Πατινάζ
Όρεξη για... γλίστρες να έχεις και θα βρεις σε όποιο χριστουγεννιάτικο χωριό κι αν μπεις. Και ακόμη σε πάρκα και πλατείες (Νέα Σμύρνη, Μαρούσι, Άλσος Περιστερίου ), δίπλα στη θάλασσα (Μαρίνα Φλοίσβου ) και κλασικά στο εμπορικό κέντρο AthensHeart.

Αϊ-Βασίλης
Πάντα «θαλασσόλυκος», μας έρχεται στη Μαρίνα Φλοίσβου και μάλιστα πάνω σε ένα ­παγόβουνο! Στις 14/12 τον βοηθούν να πιάσει στεριά οι… πιγκουΐνοι, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους για «Χριστούγεννα στον Νότιο Πόλο».

Πρωτοχρονιά στην Ακρόπολη
Χαρούμενη και μελωδική η γιορτή για την υποδοχή του 2015 την οποία διοργανώνει ο Δήμος Αθηναίων και φέτος στην Αποστόλου Παύλου, με μουσικές και πυροτεχνήματα.

Είπαν για την Αθήνα ως Χριστουγεννιάτικο προορισμό

Όλγα Κεφαλογιάννη (υπουργός Τουρισμού )
«Η Αθήνα είναι μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με ανθρώπινο πρόσωπο, μια πόλη σύγχρονη, που έχει να προσφέρει πολλά στους επισκέπτες της. Διαθέτει υποδομές και πλούσια πολιτιστική και ιστορική παράδοση. Μια όμορφη εικόνα της θα έχουν την ευκαιρία να δουν οι επισκέπτες την περίοδο των εορτών, με σειρά καλλιτεχνικών κι εμπορικών εκδηλώσεων. Με όλα αυτά τα στοιχεία φιλοδοξούμε να εμπλουτιστεί το τουριστικό προϊόν της. Να αναβαθμιστεί το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών και να καταστεί δημοφιλής προορισμός».

Μανόλης Ψαρρός (Toposophy - Destination marketing Agency )
«Ο προϋπολογισμός που διαθέτει το Μόναχο για τις γιορτές ξεπερνά σχεδόν το δικό μας εθνικό προϋπολογισμό τουριστικής προβολής! Αντί να ανταγωνιστούμε αυτό, μήπως να εστιάσουμε στο γιατί χάνουμε τουρίστες π.χ. από το Βελιγράδι;»

Τάσος Ιωαννίδης («Matsuhisa», «City Bistro» )
«Θα ήθελα να δω πιο καλή γιορτινή ενέργεια στην πόλη, το ­κοσμοπολίτικο feeling που έχουν οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Το καλοκαίρι που υπάρχουν περισσότεροι επισκέπτες αυτό ­παρασύρει και την πόλη και η ανάμειξη με τους ντόπιους δημιουργεί πιο ανεβαστική ατμόσφαιρα. Χρειάζονται στοχευμένες εκδηλώσεις αλλά και μια καμπάνια για να μπει στο μυαλό του επισκέπτη η Αθήνα ως προορισμός για όλο το χρόνο».

athinorama.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...