Πάντα υποκύπτω και χαλάω τη δίαιτα. Τι να κάνω;

23 Δεκεμβρίου 2014
Ειρήνη, 11 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια είμαι η Ειρήνη και είμαι 11 χρονών. Το ύψος μου είναι 159 και τα ζυγίζω 66 κιλά. Θέλω βοήθεια γιατί δεν μπορω να χάσω κιλά, μπορείτε να μου προτείνετε κάτι;

 

Στο ερώτημα απάντησε η Αμαλία Φιλίππου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή Ειρήνη, υπολογίζοντας το Δείκτη Μάζας Σώματός σου με βάση τα στοιχεία που μου δίνεις, εκτιμώ πως κρίνεται απαραίτητο να χάσεις κάποια περιττά κιλά έτσι ώστε να εξασφαλίσεις ένα υγιές σωματικό βάρος αλλά και μια ομαλή ανάπτυξη. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είσαι πολύ προσεκτική στις μεθόδους που θα ακολουθήσεις κυρίως λόγω του νεαρού της ηλικίας σου. Ο οργανισμός σου διανύει περίοδο εντατικής ανάπτυξης και οι απαιτήσεις του είναι αυξημένες. Είναι λοιπόν σημαντικό να αποφεύγεις πολύ στερητικές ή ανορθόδοξες δίαιτες όπως αυτές που κυκλοφορούν από χέρι σε χέρι ή βρίσκεις γενικώς στο διαδίκτυο καθώς θέτεις την ανάπτυξή σου σε κίνδυνο και προφανώς δε βλέπεις παρά μόνο πολύ πρόσκαιρα αποτελέσματα στη ζυγαριά σου. Για να χάσεις τα κιλά που σε απασχολούν ανώδυνα, με ασφάλεια αλλά και μόνιμα αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να δώσεις προσοχή σε τρία βασικά σημεία:

Πρώτον, η ψυχολογία σου. Για να καταφέρει κανείς να χάσει βάρος είναι απαραίτητο να είναι αποφασισμένος, να έχει θέσει στόχους και να έχει βρει τα κίνητρα που του δίνουν δύναμη να προσπαθήσει και να μην τα παρατήσει στην πρώτη δυσκολία. Τα κίνητρα του καθενός είναι προσωπικά: για άλλους είναι να μπουν στα παλιά τους ρούχα ή να μπορούν να φορούν όμορφα ρούχα που τώρα δεν μπορούν, για άλλους να νιώθουν αυτοπεποίθηση στην παραλία ενώ σε μερικούς είναι ακόμα και λόγοι υγείας. Βρες και κράτα στο μυαλό σου τι είναι αυτό που θες εσύ να πετύχεις.

Δεύτερον,  η διατροφή σου! Πρέπει να βάλεις ισορροπία και πρόγραμμα στη διατροφή σου. Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να διαμορφώσετε μαζί ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που θα καλύπτει τις ανάγκες σου σε θρεπτικά συστατικά αλλά και θα εξασφαλίσει μια σταδιακή και σταθερή απώλεια βάρους. Παράλληλα θα σε εκπαιδεύσει στο πως θα μπορέσεις εύκολα και ανώδυνα βήμα-βήμα να αλλάξεις τις συνήθειες σου και να αποκτήσεις υγιεινές συνήθειες που θα σε ακολουθούν και αργότερα στη ζωή σου. Με αυτόν τον τρόπο είναι βέβαιο πως θα εξασφαλίσεις έναν πολύ καλό έλεγχο του βάρους σου σε βάθος χρόνου, χωρίς να βρίσκεσαι συνεχώς αντιμέτωπη με τη ζυγαριά.

 Τέλος, η άσκηση: Η σωματική άσκηση έχει πολύ σημαντικό ρόλο στον έλεγχο του βάρους σου αλλά και στην υγεία σου γενικότερα. Βρες μια μορφή σωματικής άσκησης που σου ταιριάζει, σου είναι ευχάριστη και μπορείς να την εντάξεις στην καθημερινότητά σου και εφάρμοσέ την, συστηματικά! Δε χρειάζεται να κάνεις πρωταθλητισμό ή πολύ έντονη γυμναστική, δραστηριότητες όπως το περπάτημα, ο χορός, κάποιο άθλημα της αρεσκείας σου ή το ποδήλατο είναι εξίσου ευεργετικές και θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην απώλεια των περιττών κιλών.

Καλή αρχή!

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ