Ζάχαρη και γλυκά με προσοχή αυτές τις γιορτές

29 Δεκεμβρίου 2014

Αλήθεια, αναρωτηθήκατε ποτέ πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς τη γλυκιά γεύση; Τι γεύση θα είχαν τότε τα γενέθλια, τα Χριστούγεννα, οι ωραιότερες στιγμές της ζωής μας; Πώς θα απολαμβάναμε τις γευστικές παραδόσεις και τα έθιμά μας; Η γλυκιά γεύση δεν μπορεί να λείπει από τη ζωής μας και η ύπαρξή της στη διατροφή μας μπορεί να επιτευχθεί και αυτά τα Χριστούγεννα, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός δραστήριου τρόπου ζωής.

 

Η ροπή μας προς τη γλυκιά γεύση είναι έμφυτη

Τα μικρά θηλαστικά, από τη στιγμή που γεννιούνται, αναζητούν τη γλυκιά γεύση η οποία θα τους οδηγήσει σε ασφαλή και θρεπτικά τρόφιμα. Αποδεικνύεται πως και για τον άνθρωπο, η προτίμηση για αυτή, έχει «βιολογική» υπόσταση και ας επηρεάζεται, στην πορεία, από παράγοντες ψυχολογικούς και κοινωνικούς. Αναπόφευκτα λοιπόν, η όποια προσπάθεια να την αποκλείσουμε από τη διατροφή μας θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, πόσο μάλλον στις ημέρες των εορτών που η παρασκευή και η κατανάλωση χριστουγεννιάτικων γλυκών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παράδοσής μας.

Η θέση της ζάχαρης στην «υγιεινή διατροφή»

Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO)- βάσει των όσων ακούσαμε και στο πρόσφατο 2ο Διεθνές Συνέδριο Διατροφής (ICN2) που συνδιοργάνωσαν οι δύο φορείς - προτείνουν μεταξύ άλλων ότι: «Οι ενήλικες, στα πλαίσια μίας υγιεινής διατροφής, θα πρέπει να καταναλώνουμε ποικιλία τροφίμων. Μεταξύ άλλων, τα πρόσθετα σάκχαρα μπορούν να καλύπτουν έως 10% της συνολικής ενέργειας, ενώ λιγότερο από 30% της συνολικής προσλαμβανόμενης ενέργειας μπορεί να προέρχεται από λίπος.». Με απλά λόγια, μία υγιεινή διατροφή προϋποθέτει ποικιλία διατροφικών επιλογών και δεν αποκλείει τρόφιμα και ροφήματα, αρκεί αυτά να καταναλώνονται με μέτρο και να εντάσσονται στα πλαίσια ενός συνολικά υγιεινού πρότυπου διατροφής και ενός δραστήριου τρόπου ζωής. Αν λοιπόν, και εσεις φέτος τα Χριστούγεννα φάτε 1 μελομακάρονο παραπάνω, τότε μπορείτε να «κάψετε» τις 180-200 θερμίδες (γιατί τόσες περίπου έχουν) με μισή περίπου ώρα γρήγορο περπάτημα σε ένα κοντινό πάρκο, ή ακόμα καλύτερα, με χορό συνοδεία καλής παρέας!

Γλυκιά γεύση χωρίς θερμίδες, με τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά

Στην περίπτωση, πάλι, που θέλετε να αποφύγετε τις περιττές θερμίδες, ή θέλετε απλά να πάρετε λιγότερες, υπάρχει λύση, καθώς μπορείτε να υποκαταστήσετε τρόφιμα και ροφήματα που περιέχουν σάκχαρα με εκείνα που περιέχουν ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά. Τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια, είναι ασφαλή και εγκεκριμένα συστατικά που δίνουν τη δυνατότητα απόλαυσης της γλυκιάς γεύσης με πρακτικά μηδενικές θερμίδες και χωρίς να επηρεάζουν τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα. Αν λοιπόν, φέτος τα Χριστούγεννα δοκιμάσετε να φτιάξετε... μελομακάρονα με γλυκαντικό από το φυτό στέβια, θα εξοικονομήσετε θερμίδες, αφού θα χρησιμοποιήσετε λιγότερα σάκχαρα. Αν πάλι απλά απολαύσετε τον καφέ, το τσάι ή το αναψυκτικό σας με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, θα πάρετε πρακτικά μηδενικές θερμίδες. Να λοιπόν ένας έξυπνος και γευστικός τρόπος να απολαύσετε και φέτος τη γλυκιά γεύση με λιγότερες θερμίδες!

«Μέτρον άριστον», λοιπόν!

Η συγκεκριμένη σοφή ρήση έχει εφαρμογή και στην απόλαυση της γλυκιάς γεύσης, καθώς φαίνεται ότι τελικά μπορούμε να απολαμβάνουμε μια ποικιλία από τρόφιμα και ροφήματα, ως μέρος ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, αρκεί να τα καταναλώνουμε στην ποσότητα και τη συχνότητα που τους αναλογεί, και να επιδιώκουμε να διατηρούμε ένα δραστήριο τρόπο ζωής. Και αυτά τα Χριστούγεννα, λοιπόν, απολαύστε τη γλυκιά γεύση, αλλά... με μέτρο!

 

www.diatrofi.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ