Τεστ: Βρες το αρνητικό άτομο που προκαλεί πρόβλημα στη ζωή σου!

8 Ιανουαρίου 2015
  1. Μήπως αισθάνεστε ότι οι γύρω σας δε σας καταλαβαίνουν ή δε καταλαβαίνουν τα προβλήματά σας;
  2. Μήπως νιώθετε ότι στη ζωή σας υπάρχουν πολλά εμπόδια τα οποία δε μπορείτε να ελέγξετε;
  3. Μήπως ζητάτε συχνά βοήθεια από άλλους ή αισθάνεστε ότι λίγοι δικοί σας άνθρωποι είναι πρόθυμοι να σας βοηθήσουν;
  4. Μήπως αισθάνεστε ότι συχνά δε σας δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή ή εκτίμηση που σας αξίζει;
  5. Μήπως οι δικοί σας παραπονιούνται ότι δεν τους ακούτε προσεκτικά, ενώ εσείς πάλι αισθάνεστε ότι αυτοί δεν ακούνε εσάς;
  6. Μήπως αισθάνεστε ότι η ζωή των περισσότερων ανθρώπων είναι ευκολότερη από τη δική σας;
  7. Μήπως τσακώνεστε συχνά με τους φίλους σας και τους αγαπημένους σας;
  8. Αν ναι, μήπως είναι συνήθως δικό τους το λάθος;
  9. Μήπως συμβαίνει συχνά να διακόπτουν ξαφνικά τη σχέση μαζί σας φίλοι και γνωστοί, χωρίς κάποια εξήγηση και χωρίς να θέλουν περαιτέρω επικοινωνία μαζί σας;
  10. Μήπως νιώθετε συχνά την αίσθηση ότι είστε ανήμποροι να βελτιώσετε τη ζωή σας;

Γράφει για το boro.gr η Δρ Λίζα Βάρβογλη, η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος (greekpsychologypages.blogspot.gr)

 
Μήπως τελικά είστε εσείς ένα συναισθηματικό βαμπίρ;
Πριν πείτε «αποκλείεται», σας παρακαλώ να διαβάσετε προσεκτικά το παρακάτω άρθρο.
Αν απαντήσατε «ναι» σε περισσότερες από 5 ερωτήσεις, το πιο πιθανό είναι ότι εσείς η ίδια/ο ίδιος είστε συναισθηματικό βαμπίρ.  Παρακαλώ διαβάστε και το υπόλοιπο άρθρο, ίσως είναι μια ευκαιρία να κατανοήσετε τον εαυτό σας και να αλλάξετε συμπεριφορά..
Συναισθηματικά βαμπίρ ΔΕΝ είναι οι κακοί άνθρωποι, είναι οι άνθρωποι που έχουν πληγωθεί στο παρελθόν και μεταφέρουν –ασυνείδητα συνήθως- την τραυματική τους εμπειρία στο παρόν τους και στους οικείους τους, σε μια προσπάθεια να τη λύσουν.  Όμως, ο περίγυρος των συναισθηματικών βαμπίρ πληγώνεται και πληγώνει το συναισθηματικό βαμπίρ, οπότε έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος. 
 
 
 
Το προφίλ του συναισθηματικού βαμπίρ


Τα συναισθηματικά βαμπίρ έχουν την τάση να ρουφούν τη συναισθηματική ενέργεια των ανθρώπων γύρω τους, αποζητώντας την προσοχή τους.  Βρίσκονται διαρκώς στη μέση κάποιας τεράστιας δυσκολίας ή κρίσης στη ζωή τους και καπελώνουν τα προβλήματά τους στους άλλους, αποσπώντας έτσι από αυτούς έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις, αφού οι άλλοι στεναχωριούνται, υποφέρουν, συμπάσχουν, λυπούνται την ψυχική ταλαιπωρία που υφίσταται το συναισθηματικό βαμπίρ.  Το συναισθηματικό βαμπίρ τρέφεται από αυτά τα συναισθήματα και τα τρέφει επίσης, με τη στάση και τη συμπεριφορά του.  Αν και τις πιο πολλές φορές το συναισθηματικό βαμπίρ αποσπά αρνητικά συναισθήματα από τους άλλους, μπορεί να τους ‘κουρδίζει’ για να βγάλουν θετικά συναισθήματα, τα οποία όμως θα χειριστεί το συναισθηματικό βαμπίρ προς δικό του όφελος.
 
Τα συναισθηματικά βαμπίρ έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση.  Αυτό όμως δε σημαίνει ότι ισχύει και το αντίστροφο, ότι δηλαδή οι άνθρωποι με χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι και συναισθηματικά βαμπίρ.
 
 
Τα συναισθηματικά βαμπίρ δεν αναγνωρίζουν τα λάθη στη συμπεριφορά τους.  Πιστεύουν ότι οι άλλοι φταίνε, ότι οι άλλοι δεν τους δίνουν αρκετή προσοχή, ότι οι άλλοι κάνουν λάθη απέναντί τους και ότι τα ίδια έχουν κάνει το σωστό αλλά κανείς δεν το αναγνωρίζει.
 
Τα συναισθηματικά βαμπίρ δημιουργούν τοξικές σχέσεις σε όλους τους τομείς: στον ερωτικό, οικογενειακό, στις φιλίες και την εργασία.  Θέλουν να παίρνουν όλη την προσοχή, αλλά να μη δίνουν καθόλου προσοχή στους άλλους.  Επιθυμούν την αναγνώριση από τους άλλους, να τους πουν οι άλλοι «ναι, έχεις δίκιο», «ναι, σωστά τα λες, υποφέρεις χειρότερα από όλους», κλπ.  Δεν έχουν επίγνωση του αντίκτυπου των πράξεων τους στους άλλους, άρα δε μπαίνουν στον κόπο να εξετάσουν που κάνουν λάθος και τι πρέπει να διορθώσουν (το είπαμε ότι δεν αναγνωρίζουν τα λάθη τους!).
 
Αν είστε εσείς το συναισθηματικό βαμπίρ, τι μπορείτε να κάνετε για να αλλάξετε;
  1.  Παρατηρήστε και καταγράψτε τι μπορείτε να ελέγξετε και τι όχι.  Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να ελέγξετε τον χαρακτήρα των συναδέλφων σας ή τις πράξεις των οικείων σας.  Αναγνωρίστε ότι δεν μπορείτε να κάνετε κάτι για να αλλάξετε τον άλλο.  Αναγνωρίστε όμως ότι μπορείτε να κάνετε κάτι για να αλλάξετε τη δική σας αντίδραση απέναντί τους.
  2. Μάθετε να νιώθετε εκτίμηση και ευγνωμοσύνη για όσα έχετε.  Αντί λοιπόν να επικεντρώνεστε στο τι δεν έχετε ή τι δεν πάει καλά στη ζωή σας, επικεντρωθείτε σε όλα τα θετικά.
  3. Δείξτε την εκτίμησή σας στους γύρω σας.  Κάντε μικρές χειρονομίες που ευχαριστούν τους οικείους σας: κάντε τους κομπλιμέντα, πέστε τους ευχαριστώ, ακούστε τους προσεκτικά, προσφέρετε ένα μικρό δωράκι.
 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ