Πώς να σταματήσω να τρώω μεγάλες μερίδες φαγητού;

13 Ιανουαρίου 2015
Σωτηρία, 15 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Είμαι 15 χρονών, έχω ύψος 1,62 και είμαι 65 κιλά. Εδώ και κάποια χρόνια είχα πάντα μεγάλο πρόβλημα με το σώμα μου και το μόνο πράγμα που σκεφτόμουν ήταν πως έπρεπε να αδυνατίσω. Πέρισυ κατάφερα με υγιεινή διατροφή και εντατική γυμναστική μόνη μου να φτάσω τα 55 κιλά. Η χαρά μου ηταν απερίγραπτη και άρχισα επιτέλους να αγαπάω τον εαυτό μου. Μέσα στο καλοκαίρι διατηρήθηκα στα 56 κιλά και το φθινόπωρο στα 58 ομως καιρό με τον καιρό ανέκτησα όλα μου τα κιλά και περισσότερα. Δεν ειναι οτι δεν τρέφομαι υγιεινά απλα μου αρέσει να τρώω μεγάλες ποσότητες. Τώρα πλέον κατάλαβα πόσο μεγάλο λάθος έκανα που αφέθηκα και είμαι πολυ απογοητευμένη. Δεν θα με πειράξει να ξανακάνω την ίδια προσπάθεια απο την αρχή, όμως τι μπορώ να κάνω για να ειναι οριστική αυτή τη φορά και πώς να ξανά ξεκινήσω;

 

Στο ερώτημα απάντησε η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ :

Αγαπητή φίλη, για να χάσεις τα κιλά που σε απασχολούν ανώδυνα, με ασφάλεια αλλά και μόνιμα αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να δώσεις προσοχή σε τρία βασικά σημεία:

Πρώτον, η ψυχολογία σου. Όσο αστείο και αν ακουστεί, αυτό είναι το κομμάτι που πρέπει να δουλέψεις περισσότερο έτσι ώστε να πετύχει η προσπάθειά σου! Για να καταφέρει κανείς να χάσει βάρος είναι απαραίτητο να είναι αποφασισμένος, να έχει θέσει στόχους και να έχει βρει τα κίνητρα που του δίνουν δύναμη να προσπαθήσει και να μην τα παρατήσει στην πρώτη δυσκολία. Τα κίνητρα του καθενός είναι προσωπικά: για άλλους είναι να μπουν στα παλιά τους ρούχα ή να μπορούν να φορούν όμορφα ρούχα που τώρα δεν μπορούν, για άλλους να νιώθουν αυτοπεποίθηση στην παραλία ενώ σε μερικούς είναι ακόμα και λόγοι υγείας. Βρες και κράτα στο μυαλό σου τι είναι αυτό που θες εσύ να πετύχεις και κάθε φορά που είσαι κοντά στο να ξεφύγεις φέρε το πάλι στο μυαλό σου!

Δεύτερον,  η διατροφή σου! Πρέπει να βάλεις ξανά ισορροπία, μέτρο και πρόγραμμα στη διατροφή σου. Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να διαμορφώσετε μαζί ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που θα καλύπτει τις ανάγκες σου σε θρεπτικά συστατικά αλλά και θα εξασφαλίσει μια σταδιακή και σταθερή απώλεια βάρους χωρίς να νιώθεις ότι στερείσαι και καταπιέζεσαι. Με αυτόν τον τρόπο είναι βέβαιο πως θα εξασφαλίσεις έναν πολύ καλό έλεγχο του βάρους σου σε βάθος χρόνου, χωρίς να βρίσκεσαι συνεχώς αντιμέτωπη με τη ζυγαριά.

Τέλος, η άσκηση: Η σωματική άσκηση έχει πολύ σημαντικό ρόλο στον έλεγχο του βάρους σου (όπως θα έχεις ήδη διαπιστώσει) αλλά και στην υγεία σου γενικότερα. Βρες μια μορφή σωματικής άσκησης που σου ταιριάζει, σου είναι ευχάριστη και μπορείς να την εντάξεις στην καθημερινότητά σου και εφάρμοσέ την, συστηματικά! Δε χρειάζεται να κάνεις πρωταθλητισμό ή πολύ έντονη γυμναστική, δραστηριότητες όπως το περπάτημα, ο χορός, κάποιο άθλημα της αρεσκείας σου ή το ποδήλατο είναι εξίσου ευεργετικές και θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην απώλεια των περιττών κιλών.

Καλή αρχή!

 

Με εκτίμηση,

Φιλίππου Αμαλία
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...