Ποια διατροφή να ακολουθήσω για να χάσω κιλά;

13 Ιανουαρίου 2015
Όλγα, 15 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γειά σας με λένε Όλγα είμαι 15χρονών και έχω ύψος 1,59 και έφτασα τα 70 κιλά. Είχα χάσει πιο παλιά 10 κιλά και τώρα τα έχω πάρει διπλάσια. Σας παρακαλώ βοηθήστε με αν μπορείτε να μου πείτε αν μπορώ να τρώω φαγητά που θα μαγειρεύει η μητέρα μου; Δεν ξέρω αν μπορεί να μαγειρεύει ξεχωριστά για εμένα.

Στο ερώτημα απάντησε η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Όλγα, υπολογίζοντας το Δείκτη Μάζας Σώματός σου με βάση τα στοιχεία που μου δίνεις, εκτιμώ πως κρίνεται απαραίτητο να χάσεις κάποια περιττά κιλά έτσι ώστε να εξασφαλίσεις ένα υγιές σωματικό βάρος αλλά και μια ομαλή ανάπτυξη. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είσαι πολύ προσεκτική στις μεθόδους που θα ακολουθήσεις κυρίως λόγω του νεαρού της ηλικίας σου καθώς ο οργανισμός σου διανύει περίοδο ανάπτυξης και οι απαιτήσεις του είναι αυξημένες. Αυτό σημαίνει πως η διατροφή σου πρέπει να χαρακτηρίζεται από ποικιλία αλλά και μέτρο! Για να καταφέρεις να χάσεις τα κιλά σου μόνιμα και με ασφάλεια πρέπει το διαιτολόγιο σου να περιέχει γευστικά τρόφιμα και απλά, καθημερινά φαγητά όπως αυτά που μαγειρεύει υποθέτω η μητέρα σου και όχι εξεζητημένα πράγματα. Η διατροφή σου πρέπει να χαρακτηρίζεται από ισορροπία και όχι στέρηση! Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να διαμορφώσετε μαζί ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που θα καλύπτει τις ανάγκες σου σε θρεπτικά συστατικά, θα συμβαδίζει με τις συνήθειές σου αλλά και θα εξασφαλίσει μια σταδιακή και σταθερή απώλεια βάρους. Παράλληλα θα σε εκπαιδεύσει στο πως θα μπορέσεις εύκολα και ανώδυνα βήμα-βήμα να αλλάξεις τις κακές διατροφικές συμπεριφορές και να τις αντικαταστήσεις με υγιεινές που θα σε ακολουθούν και αργότερα στη ζωή σου. Με αυτόν τον τρόπο είναι βέβαιο πως θα εξασφαλίσεις έναν πολύ καλό έλεγχο του βάρους σου σε βάθος χρόνου, χωρίς να βρίσκεσαι συνεχώς αντιμέτωπη με τη ζυγαριά.

Παράλληλα, μην ξεχνάς την σημασία της άσκησης: Η σωματική άσκηση έχει πολύ σημαντικό ρόλο στον έλεγχο του βάρους σου αλλά και στην υγεία σου γενικότερα. Βρες μια μορφή σωματικής άσκησης που σου ταιριάζει, σου είναι ευχάριστη και μπορείς να την εντάξεις στην καθημερινότητά σου και εφάρμοσέ την, συστηματικά! Δε χρειάζεται να κάνεις πρωταθλητισμό ή πολύ έντονη γυμναστική, δραστηριότητες όπως το περπάτημα, ο χορός, κάποιο άθλημα της αρεσκείας σου ή το ποδήλατο είναι εξίσου ευεργετικές και θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην απώλεια των περιττών κιλών.

Καλή αρχή!

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ