Δεν χάνω κιλά με τις δίαιτες που ακολουθώ

16 Ιανουαρίου 2015
Αγγελική, 13 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια σας, είμαι 13 χρονών, έχω ύψος 1,56 και βάρος 67 κιλά. Τι να κάνω; Δεν μπορώ άλλο, προσπαθώ με δίαιτες και διατροφές αλλα τίποτα, παρακαλω θα ήθελα να μου προτείνετε μια διαιτα.

Στο ερώτημα απάντησε η Αμαλία Φιλίππου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 



ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή φίλη, κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και για αυτό, κυρίως όταν αναφερόμαστε σε ζητήματα υγείας και διατροφής, πρέπει να αντιμετωπίζεται κάθε περιστατικό εξατομικευμένα. Για αυτόν το λόγο θα ήταν λάθος να σου δώσω αυθαίρετα μια διατροφή με βάση τα λίγα στοιχεία που γνωρίζω για εσένα, όπως επίσης θα ήταν λάθος από τη μεριά σου να ακολουθήσεις μια διατροφή που δεν είναι φτιαγμένη στα μέτρα σου με βάση τις δικές σου ανάγκες και θέλω. Ειδικά την περίοδο αυτή που ο οργανισμός σου διανύει περίοδο ανάπτυξης και οι απαιτήσεις του είναι αυξημένες, είναι σημαντικό να αποφεύγεις δίαιτες πολύ στερητικές, δίαιτες εξπρές ή δίαιτες που κυκλοφορούν γενικώς στο διαδίκτυο καθώς θέτεις την ανάπτυξή σου σε κίνδυνο και προφανώς δε βλέπεις παρά μόνο πολύ πρόσκαιρα αποτελέσματα στη ζυγαριά σου. Για να χάσεις τα κιλά που σε απασχολούν ανώδυνα, με ασφάλεια αλλά και μόνιμα αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να δουλέψεις με τον εαυτό σου σε τρία βασικά σημεία:

Ψυχολογία: Θα πρέπει να εντοπίσεις  τα κίνητρα σου και αυτά να αποτελέσουν για εσένα κινητήριο δύναμη. Αναλογίσου γιατί θέλεις να χάσεις βάρος, πως θα νιώθεις όταν θα έχεις χάσει τα περιττά κιλά, πόσο θα αλλάξει η ζωή σου, τι επίδραση θα έχει η αλλαγή στο σώμα σου στην αυτοπεποίθηση σου και στις σχέσεις σου με τους άλλους ανθρώπους κ.ο.κ.

Διατροφή: Βάλε ισορροπία και πρόγραμμα στη διατροφή σου! Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να διαμορφώσετε μαζί ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που θα καλύπτει τις ανάγκες σου σε θρεπτικά συστατικά αλλά και θα εξασφαλίσει μια σταδιακή και σταθερή απώλεια βάρους. Παράλληλα θα σε εκπαιδεύσει στο πως θα μπορέσεις εύκολα και ανώδυνα βήμα-βήμα να αλλάξεις τις συνήθειες σου και να αποκτήσεις υγιεινές συνήθειες που θα σε ακολουθούν και αργότερα στη ζωή σου. Με αυτόν τον τρόπο είναι βέβαιο πως θα εξασφαλίσεις έναν πολύ καλό έλεγχο του βάρους σου σε βάθος χρόνου, χωρίς να βρίσκεσαι συνεχώς αντιμέτωπη με τη ζυγαριά.

Άσκηση: Τρίτον, αλλά εξίσου σημαντικό: Μην παραβλέπεις το ρόλο της άσκησης στον έλεγχο του βάρους σου αλλά και στην υγεία σου γενικότερα. Βρες μια μορφή σωματικής άσκησης που σου ταιριάζει, σου είναι ευχάριστη και μπορείς να την εντάξεις στη ρουτίνα σου και εφάρμοσέ την, συστηματικά! Δε χρειάζεται να κάνεις πρωταθλητισμό ή πολύ έντονη γυμναστική, δραστηριότητες όπως το περπάτημα, ο χορός, κάποιο άθλημα της αρεσκείας σου ή το ποδήλατο είναι εξίσου ευεργετικές και θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην απώλεια των περιττών κιλών

 

Με εκτίμηση,
Φιλίππου Αμαλία

Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου 

 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace