Όταν το Ποτάμι αντέγραψε το LOST!

22 Ιανουαρίου 2015

Τα ποσοστά copies κτώνται

του Πάσχου Μανδραβέλη 

Ο μεγάλος συγγραφέας Ανατολ Φράνς είχε μια συμβουλή: «Αν κάτι έχει ειπωθεί και έχει ειπωθεί καλά, μην έχεις ενδοιασμούς. Πάρτο και αντίγραψέ το». Ή καλύτερα το υπογράμμισε με μαύρο μαρκαδόρο ένας άγνωστος στην Αθήνα: «Τα αγαθά copies κτώνται». Γι' αυτό και τα κόμματα στράφηκαν στο αστείρευτο απόθεμα της αμερικανικής (πρωτίστως) διαφημιστικής παραγωγής για να περάσουν το μήνυμά τους.

Τις προηγούμενες ημέρες έγινε μεγάλη φασαρία στα social media για τις αφίσες του «Ποταμιού», που ομολογουμένως ...έμοιαζαν πολύ με κάποιες αμερικανικές διαφημίσεις.

Η μεγάλη δύναμη πυρός που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ στα social media, πιστοποιείται από διάφορες έρευνες, αλλα πιστοποιείται και από το γεγονός ότι ενώ η «επιρροή» ξένων γραφιστών στις αφίσες του «Ποταμιού» επισημάνθηκε σε χιλιάδες tweets, posts κ.λπ. η «επιρροή» κάποιων άλλων   γραφιστών (του G Design Studio που έκαναν την καμπάνια IamExpat in the Netherlands), στα διαφημιστικά του ΣΥΡΙΖΑ πέρασε απαρατήρητη. Όπως ανακάλυψε και ο/η @_LaScapigliata στο twitter: «Και οι γραφίστες του #syriza δεν είναι στην κορυφή της πρωτοτυπίας»

Αλλά και το σύνθημα «Η Ελπίδα έρχεται», όπως αποκάλυψε η «Εφημερίδα των Συντακτών» (20.1.2015) «παραπέμπει ευθέως στο σύνθημα που χρησιμοποίησε η Αριστερά σε μια άλλη –εξίσου ταραγμένη και οδυνηρή– εποχή. “Η ευτυχία έρχεται” ήταν το σύνθημα της “καμπάνιας τού όχι” ενάντια στη χούντα του Πινοσέτ στις αρχές της δεκαετίας του '80. Η περιπέτεια της καμπάνιας έγινε ταινία και το “Νο” φαίνεται πως ενέπνευσε τα νεαρά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ».

Να σημειώσουμε εδώ ότι το σύνθημα «Η Ελπίδα έρχεται» αντικατέστησε εσπευσμένα το σύνθημα του είχε προτάξει ο ΣΥΡΙΖΑ «Το μέλλον ξεκίνησε», διότι αυτό ήταν σύνθημα του ΠΑΣΟΚ το 2000.

Οι επιρροές όμως δεν είναι μόνο αντιφασιστικές, όπως παραδέχονται στο επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι και ...νεοφιλελεύθερες όπως πιστοποιούν τα δύο σποτ, του ΣΥΡΙΖΑ το 2014 και του Ronald Reagan to 1984.

ΣΥΡΙΖΑ

Reagan

Ισως επειδή η προεκλογική περίοδος είναι μικρή και συνεπώς ο χρόνος λίγος οι Έλληνες διαφημιστές στράφηκαν για έμπνευση στο εξωτερικό. Δεν είναι κατ' ανάγκη κακό. Ο μεγάλος Αλβέρτος Αϊνστάιν είχε πει ότι «το μυστικό της δημιουργικότητας είναι να ξέρεις πως να αποκρύπτεις τις πηγές σου». Απλώς στην εποχή του διαδικτύου, όταν εκατομμύρια μάτια βλέπουν κι ελέγχουν, η απόκρυψη των πηγών είναι αδύνατη...

πηγή kathimerini.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ