Υπομονή: Τρόποι να αντέχεις στις δυσκολίες της ζωής

22 Ιανουαρίου 2015
Ο άνθρωπος με ψυχική ανθεκτικότητα δεν ανησυχεί επειδή έχει κάποιο πρόβλημα.  Ψάχνει να βρει τη λύση του!
Γίνεται να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες της ζωής;  Ναι!  αρκεί να καλλιεργήσουμε ψυχική ανθεκτικότητα!  Πρόκειται για ιδιότητα που υπάρχει -εν μέρει τουλάχιστον- εκ γενετής, αλλά μπορεί (και θα έπρεπε) να μαθευτεί και να αναπτυχθεί. Αν λοιπόν επιθυμείτε να διαχειρίζεστε τις  δοκιμασίες της ζωής (τόσο τις μεγάλες όσο και τις μικρές) με μεγαλύτερη ευκολία, να ενδυναμωθείτε από τις αντιξοότητες, και να μετατρέψετε πιθανώς αρνητικά γεγονότα σε θετικά, ακολουθήστε τους παρακάτω απλούς κανόνες.

Γράφει , η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος (greekpsychologypages.blogspot.gr)

 
Αναπτύξτε Τη Σωστή Συμπεριφορά
            Οι ανθεκτικοί άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν τις δυσκολίες και τις προκλήσεις της ζωής και να αντιδρούν αντίστοιχα με πράξεις, παρά με φόβο, αυτό-λύπηση, κατηγορία ή με ‘νοοτροπία θύματος’. Καθώς η ζωή μπορεί να έχει πολλές δοκιμασίες, ένα σημαντικό βήμα για να γίνετε πιο ανθεκτικοί είναι να αναπτύξτε τον θετικό εσωτερικό διάλογο και να θυμίζετε στον εαυτό σας ότι είστε δυνατοί και μπορείτε να γίνεται ακόμα δυνατότεροι και σοφοί καθώς χειρίζεστε τις προκλήσεις της ζωής.
 
Να Έχετε Επίγνωση
            Μέρος της ανθεκτικότητας είναι η συναισθηματική επίγνωση. Είναι σημαντικό να καταλάβετε ποια είναι τα συναισθήματά  σας και γιατί. Μερικές φορές οι άνθρωποι νιώθουν να έχουν κατακλυστεί από τα συναισθήματά τους, και αυτό τους τρομάζει και τους ακινητοποιεί. Το να ξέρετε γιατί νιώθετε αναστατωμένοι μπορεί να σας προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το τι χρειάζεται να αλλάξετε στη ζωή σας. Είναι επίσης σημαντικό να κάνετε έρευνα για το πώς να διαχειριστείτε τις δοκιμασίες που αντιμετωπίζετε. Το ημερολόγιο μπορεί να σας βοηθήσει να εξερευνήσετε τον εσωτερικό σας κόσμο και να καταλήξετε σε ένα σχέδιο δράσης.
 
Αναπτύξτε Ένα Εσωτερικό Κέντρο Ελέγχου
            Οι ανθεκτικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι έχουν τον έλεγχο της ζωής τους και είναι αλήθεια: ενώ δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις περιστάσεις, μπορούμε να ελέγξουμε το πώς ανταποκρινόμαστε στις περιστάσεις, και αυτό κάνει τη μεγάλη διαφορά στη συμπεριφορά μας και στην πορεία που παίρνουν οι ζωές μας. Ευτυχώς, μπορείτε να αναπτύξετε ένα εσωτερικό κέντρο ελέγχου.
 
Καλλιεργήστε την Αισιοδοξία
            Το να είστε αισιόδοξοι είναι κάτι παραπάνω από το να βλέπετε την φωτεινή πλευρά των πραγμάτων (αν και βοηθά αυτό). Είναι ένας τρόπος να βλέπετε τον κόσμο, όπου μεγεθύνετε τις δυνάμεις σας και τα κατορθώματά σας, και ελαχιστοποιείτε τις αδυναμίες και τις αποτυχίες. Αναπτύσσοντας μια πιο θετική θέαση του κόσμου θα σας βοηθήσει να γίνετε πιο ανθεκτικοί.
 
Επιστρατεύστε την Κοινωνική Υποστήριξη
            Ενώ στο τέλος αντιμετωπίζουμε τις δοκιμασίες μόνοι μας, ένας υποστηρικτικός φίλος ή ομάδα φίλων μπορούν να μας ελαφρύνουν κάπως από το βάρος. Όσοι έχουν δυνατό κοινωνικό δίκτυο τείνουν να είναι πιο υγιείς και ευτυχείς κατά τη διάρκεια της ζωής τους, και φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν καλύτερα το άγχος. Αντιθέτως, όσοι έχουν λίγη υποστήριξη μπορεί να είναι πιο ευάλωτοι, και όσοι έχουν συγκρουσιακές και χωρίς υποστήριξη σχέσεις, αναμένεται να αντιμετωπίσουν χειρότερα.
 
Διατηρήστε την Αίσθηση του Χιούμορ
            Αν μπορείτε να γελάτε με τις δυσκολίες της ζωής, μπορεί να έχετε αυξημένη ανοσία στο στρες και τις δυσκολίες. Όσοι έχουν αίσθηση του χιούμορ σχετικά με τη ζωή, τη βιώνουν με λιγότερο άγχος, μπορούν να συνδέονται με τους άλλους τις δύσκολες στιγμές, και επωφελούνται από τα αναρίθμητα οφέλη του γέλιου. Αν μπορέσετε να κάνετε ένα βήμα πίσω από τις δύσκολες καταστάσεις, τόσο μακριά όσο να μπορείτε να διατηρήστε την αίσθηση του χιούμορ, θα γίνετε επίσης πιο ανθεκτικοί. 
 
Ασκηθείτε
            Ναι, διαβάσατε σωστά! Η άσκηση έχει συνδεθεί με μειωμένη κατάθλιψη και στρες αλλά και πιο ισχυρά επίπεδα ανθεκτικότητας. Με την άσκηση εκλύονται ενδορφίνες, οι φυσικές αντικαταθλιπτικές ορμόνες του οργανισμού, οπότε κανείς αισθάνεται καλύτερα, κάτι το οποίο επηρεάζει και τη σωματική υγεία.
 
Ελάτε σε Επαφή Με την Πνευματική Πλευρά Σας
            Μελέτες έχουν δείξει ότι οι πιο πνευματικοί άνθρωποι τείνουν να είναι πιο ανθεκτικοί.  Να θυμάστε ότι η πνευματικότητα δεν είναι ταυτόσημη με τη θρησκευτική πίστη.  Η πνευματικότητα σχετίζεται με την πίστη σε πανανθρώπινες αξίες και ιδανικά, σε πράγματα πέρα και πάνω από τον εαυτό.  Η επανασύνδεση με την πνευματική πλευρά του ανθρώπου και η καλλιέργεια της ψυχής προσδίδουν δύναμη. 
 
Επιμονή και Υπομονή
            Μην τα Παρατάτε!  Ενώ πολλοί γνωρίζουν από στρατηγικές διαχείρισης του στρες, όπως και με τις δίαιτες και τα προγράμματα γυμναστικής, οι πιο επιτυχημένοι είναι όσοι συνεχίζουν την προσπάθειά τους για πολύ καιρό. Μην τα παρατάτε. Συνεχίστε να προσπαθείτε μέχρι να τα καταφέρετε. Εμπιστευτείτε τη διαδικασία αλλά και τον εαυτό σας.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ