Νυχτερινή βουλιμία: Πώς να σταματήσεις το βραδινό τσιμπολόγημα

9 Φεβρουαρίου 2015

Από τη συνεργάτιδά μας  Δρ. Μυρσίνη Κωστοπούλου Κλινική Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπεύτρια

Πρόκειται για επαναλαμβανόμενα επεισόδια υπερβολικής και ανεξέλεγκτης κατανάλωσης τροφής κατά τη διάρκεια της νύχτας, όπου το άτομο νιώθει σαν να χάνει τον εαυτό του, να ξεχνάει ποιο είναι και υπνωτισμένο να οδηγείται στην ανεξέλεγκτη κατανάλωση τροφής. Η νύχτα χαρακτηρίζεται από επεισόδια ύπνου, τα οποία όμως διακόπτονται από πολλαπλά και αιφνίδια ξυπνήματα που ακολουθούνται από την ψυχαναγκαστική λήψη τροφής.

Είναι μια στιγμή μυστική, όπου το Ιραγητο μεταμορφώνεται σε όχημα συναισθηματικής ασφάλειας και ανακούφισης, ενώ το επόμενο πρωί το άτομο μπορεί να μη θυμάται τι έφαγε, να έχει μερική ή πλήρη αμνησία για το γεγονός. Κατά τη διάρκεια της ημέρας βυθίζεται σε αλυσιδωτές αρνητικές σκέψεις και επίπονα συναισθήματα, τα οποία όμως δυσκολεύεται να διαχειριστεί. Νιώθει θλίψη, σωματική και ψυχική κόπωση, ενοχές για τον εαυτό, άγχος για την επόμενη νύχτα, θυμό και απελπισία επειδή δυσκολεύεται να ανπσταθεί στη νυχτερινή αυτή παρόρμηση.

Τα συναισθήματα αυτά λειτουργούν ως συνέπειες και ως ερεθίσματα στην επανάληψη των βουλιμικών επεισοδίων.

Όπως και στην κατάθλιψη, έτσι και στη νυχτερινή βουλιμία οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες από τους άντρες, ιδίως εκείνες που βιώνουν χρόνια απογοήτευση με το σώμα τους. Η σύγκρουση με τον εαυτό τοας, τα δυσβάσταχτα συναισθήματα ντροπής, οι βαθιά ριζωμένες

ενοχές, η απουσία μιας ικανοποιητικής σχέσης με το άλλο φύλο η δυσκολία τους να διαχειριστούν τα διάσπαρτα συναισθήμ ατά τους κατά τη διάρκεια της ημέρας επιδεινώνουν το πρόβλημα.

Πώς θεραπεύεται η νυχτερινή βουλιμία; 

Η ενεργητική αποδοχή του προβλήματος και όχι η παθητική συμφιλίωση με αυτό είναι ένα πρώτο βήμα. Για αρχή προτείνονται
τα παρακάτω βήματα αυτοβοήθειας:

-Καταγράψτε την καθημερινή λήψη φαγητού καθώς και τις παράλληλες σκέψεις και τα συναισθήματα που νιώθετε σε κάθε τσιμπολόγημα ή γεύμα. 

> Επαναλάβετε την ίδια διαδικασία για τα νυχτερ ινα cH πεισόδια.

> Μην παραλείπετε κανένα κύριο γεύμα.

> Παρατηρήστε ποια είναι τα συχνότερα αρνητικά συναισθήματα σας κατά τη διάρκεια της ημέρας, ποια ερεθίσματα τα προκαλούν συνήθως, ποιες σκέψεις ακολουθούν και τι επιπτώσεις έχουν στη διάθεση και στη συμπεριφορά σας.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο βιβλίο της Δρ. Μυρσίνης Κωστοπούλου "Μιλώντας για εμάς και τα προβλήματά μας" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ