Ποια δίαιτα να ακολουθήσω για να χάσω άμεσα κιλά;

12 Φεβρουαρίου 2015
Έλσα, 17 χρονών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια σας, είμαι μαθήτρια λυκείου, 17 ετών και 1,74 και δυστυχώς 85 περίπου κιλά ( δεν εχω ζυγιστεί πρόσφατα, για προφανείς λόγους!). Φοβάμαι ότι του χρόνου που θα δίνω πανελλήνιες θα παχύνω ακόμα περισσότερο. Μπορείτε να με βοηθήσετε να χάσω κιλά σύντομα; Μεχρι να πάμε εκδρομη ή τουλάχιστον μεχρι το καλοκαίρι ( εννοείται πως μετα θα προσπαθήσω να κρατηθώ σε αυτά τα κιλά ). Θα πήγαινα σε διαιτολόγο, αλλά η οικονομική κατάσταση των γονιών μου δεν μου το επιτρέπει και δεν θελω να τους επιβαρύνω. Όταν ψάχνω στο internet για δίαιτες χάνομαι, έχει πολλές και οι περισσότερες επικίνδυνες και ανθυγιεινες. Ωρες ώρες νιώθω ότι δεν ζω, γιατί πολύ απλά δεν μπορώ να απολαύσω και να τολμήσω πράγματα που αν ήμουν στα κανονικά μου κιλά ούτε που θα με ένοιαζε, ουτε θα είχα πρόβλημα αλλά ούτε και θα φοβόμουν. Θα ένιωθα πιο άνετα με τον εαυτο μου.  Τι να κάνω;

Στο ερώτημα απάντησε η Άννα Παπαγεωργίου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος



ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Διαβάζοντας προσεκτικά αυτά που μας λες, λυπάμαι που η εικόνα του σώματος σου, σου στερεί αυτά που θα ήθελες να απολαύσεις και να ζήσεις.  Καταλαβαίνω πως διανύεις μια δύσκολη περίοδο, με στρες και αγωνίες για το μέλλον σου, για αυτό δοκίμασε η διαχείριση του βάρους σου να μην είναι ένα επιπλέον άγχος. Μπορεί να φαντάζει πολύ δύσκολο, αλλά το να αγαπήσεις το σώμα σου είναι το πρώτο βήμα για να μπορέσεις να το φροντίσεις σωστά και να πετύχεις τους στόχους σου για αυτό. Πάρε μια βαθιά ανάσα και πίστεψε στον εαυτό σου πως θα τα καταφέρεις. Να θυμάσαι, το άγχος δεν βοηθάει. Χαίρομαι που αναγνωρίζεις πως μια λάθος διατροφή μπορεί να είναι επικίνδυνη για το σώμα και την υγεία σου. Πρακτικά, βάλε πρόγραμμα στη διατροφή σου. Προσπάθησε να κάνεις συχνά και μικρά γεύματα ώστε να ενισχύσεις το μεταβολισμό σου. Αύξησε τη κατανάλωση των λαχανικών στα κύρια γεύματα σου και κατανάλωσε μικρότερες ποσότητες από το φαγητό που μαγειρεύετεστο σπίτι. Μη φοβάσαι να καταναλώνεις ότι μαγειρεύεται στο σπίτι, όπως τα ζυμαρικά, τα όσπρια και άλλα, ακόμα και αν έχεις ακούσει πως παχαίνουν, απλώς περιόρισε την ποσότητα. Προσπάθησε να καταναλώνεις τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων, ώστε να μη στερείς από τον οργανισμό σου τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.  Αυτό που θα σου πρότεινα να αποφύγεις είναι το έτοιμο φαγητό, τα συσκευασμένα τρόφιμα και τα γλυκά, καθώς αυτά είναι πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη. Τέλος, αύξησε τη φυσική σου δραστηριότητα με ασκήσεις που σου αρέσουν, περπάτημα, ποδήλατο κλπ. Η άσκηση πέρα από τη βοήθεια που θα σου προσφέρει στη διαχείριση του βάρους, θα σε βοηθήσει να χαλαρώνεις, να φτιάχνεις καθημερινά τη διάθεση σου και να περιορίσεις τους φόβους σου. Καλή αρχή!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ