Πώς μπορώ να χάσω γρήγορα 10 κιλά;

24 Φεβρουαρίου 2015
Ανθή, 19 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ

Γεια σας θα ήθελα να χάσω δέκα κιλά λίπους σ’ ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Μπορείτε να μου προτείνετε κάτι, είμαι 19 χρονών 1,78 και 86 κιλά;

Στο ερώτημα απάντησε η Αμαλία Φιλίππου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Με βάση το Δείκτη Μάζας Σώματός σου υπολογίζω πως το βάρος για το ύψος σου είναι πάνω του φυσιολογικού, κατατάσσοντάς σε έτσι στην κατηγορία υπέρβαρου. Σε θεωρητικό επίπεδο οποιοδήποτε βάρος από 59 έως 79 κιλά θεωρείται υγιές για κάποιον του ύψους σου. Ωστόσο, το ιδανικό για τον καθένα μας σωματικό βάρος είναι κάτι που οφείλουμε να μελετάμε εντελώς εξατομικευμένα. Εφόσον λοιπόν επιθυμείς να χάσεις τα περιττά κιλά που σε ενοχλούν αυτό που θα πρέπει να κάνεις είναι να εστιάσεις σε τρία κυρίως σημεία κλειδιά:

Πρώτον, η ψυχολογία. Είναι σημαντικό να είναι κανείς αποφασισμένος, να έχει εντοπίσει τα κίνητρά του και να έχει ξεκάθαρους στόχους για την αλλαγή που θέλει να πετύχει. Μπορεί η απώλεια βάρους που επιθυμείς να μην είναι μεγάλη ή δύσκολη ωστόσο καμία προσπάθεια δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη σε βάθος χρόνου αν δεν είσαι καλά προετοιμασμένος και αποφασισμένος να αλλάξεις.

Το δεύτερο και ίσως σημαντικότερο κομμάτι είναι η διατροφή. Για να ελέγξεις το βάρος σου πρέπει να οργανώσεις τη διατροφή σου. Στο κείμενο σου αναφέρεις πως επιθυμείς να χάσεις τα κιλά γρήγορα για αυτό σε αυτό το σημείο πρέπει να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου για τις δίαιτες express, τις πολύ στερητικές ή μονοφαγικές δίαιτες λη τα διάφορα φαρμακευτικά σκευάσματα που κυκλοφορούν και που αποδεδειγμένα πλέον, δε φέρουν παρά μόνο αντίθετα αποτελέσματα στο βάρος και κυρίως στο λίπος μας. Αυτό που απαιτείται για να χάσουμε βάρος είναι πρόγραμμα και μέτρο και όχι στέρηση ή καταπίεση. Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να φτιάξεις ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής που θα πατά πάνω στις ανάγκες και τις συνήθειές σου και θα σε μυήσει σε υγιεινές διατροφικές πρακτικές έτσι ώστε η απώλεια βάρους σου να έρθει ανώδυνα, με ασφάλεια και με αποτελέσματα μόνιμα.

Τέλος, αλλά επίσης πολύ μεγάλης σημασίας: η άσκηση. Έστω και ήπιας έντασης άσκηση μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην απώλεια των κιλών που επιθυμείς να χάσεις. Παράλληλα, ενεργοποιώντας  τον μεταβολισμό σου, θα καις  λίπος και τα αποτελέσματα στη γραμμή σου θα είναι πολύ πιο άμεσα αλλά και πιο εντυπωσιακά.

 

Με εκτίμηση,

Φιλίππου Αμαλία
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου 
Διαιτολογικό γραφείο: Αμαρυσίας Αρτέμιδος 36, 15124 Μαρούσι

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ