Τα καλά και κακά λιπαρά στη διατροφή του παιδιού

25 Φεβρουαρίου 2015

H θέση των λιπαρών στην παιδική διατροφή

Κατηγορούνται συχνά ως υπαίτια πολλών προβλημάτων υγείας. Ωστόσο, τα λεγόμενακαλά λιπαρά στη σωστή ποσότητα είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των παιδιών. Τί ακριβώς είναι, όμως; Πρόκειται για θρεπτικές ουσίες, τις οποίες αποθηκεύει το σώμα ως καύσιμο για την κάλυψη μελλοντικών αναγκών. Επίσης, τις χρησιμοποιεί για να δημιουργήσει νευρικούς ιστούς και ορμόνες. Δεδομένου, όμως, ότι είναι εξαιρετικά θερμιδογόνες, η κατανάλωσή τους σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα υγείας.

Ωστόσο, δεν πρέπει να αγνοείται η συμβολή των λιπαρών στη σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος των παιδιών, όπως και στην απορρόφηση κάποιων βιταμινών. Γι’ αυτό δεν πρέπει να απουσιάζουν από τα γεύματά τους. Πιο συγκεκριμένα, για τα παιδιά κάτω των 2 ετών, τα λιπαρά είναι απαραίτητα καθημερινά, για εκείνα από 1 έως 3 ετών, το 30-35% των θερμίδων που καταναλώνουν θα πρέπει να προέρχεται από λιπαρά, ενώ από 14 έως 18 ετών, το παραπάνω ποσοστό καλό θα ήταν να κυμαίνεται μεταξύ 25 και 35%. 

Δυστυχώς, όμως, οι ιδιαιτέρως ανθυγιεινοί γευστικοί πειρασμοί που περιβάλλουν τα σημερινά παιδιά, καθιστούν δύσκολη την περιορισμένη κατανάλωση λιπαρών και αυξάνουν τις πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα και να κινδυνέψουν μελλοντικά απόκαρδιακά νοσήματα, υψηλή αρτηριακή πίεση και διαβήτη. Γι’ αυτό οφείλετε να προστατέψετε τα παιδιά σας από νωρίς σερβίροντάς τους τροφές χαμηλές σε λιπαρά, όπως φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, άπαχα κρέατα και ψάρια. Φροντίστε, επίσης, να επιλέγετε ακόρεστα λιπαρά στο μαγείρεμα, να βγάζετε την πέτσα από τα πουλερικά και να αποφεύγετε το τηγάνισμα. Τέλος, προσέξτε τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών, διότι συνήθως περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης.

Δείτε περισσότερες συμβουλές για τη διατροφή του παιδιού σας εδώ. 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ