Παράξενα πράγματα που συμβαίνουν όταν αγαπάς

27 Φεβρουαρίου 2015

Τι σημαίνει να αγαπάς; Περιμένεις αντάλλαγμα γι’ αυτό που νιώθεις; Θα αγαπούσες πότε ένα άτομο το οποίο δεν θα σ’αγαπάει όχι μόνο το ίδιο αλλά ίσως και καθόλου;

Από την ψυχολόγο Αρετή Λύκου*

Ο φιλόσοφος Τζίντου Κρισναμούρτι κάνει τον εξής συλλογισμό: «Ελευθερία και αγάπη πάνε μαζί. Η αγάπη δεν είναι αντίδραση, αν σ’αγαπώ επειδή μ΄αγαπάς, πρόκειται για καθαρό εμπόριο, για κάτι που μπορεί να το αγοράσει κανείς στην αγορά. Αγαπώ δε σημαίνει να ζητώ κάτι ως αντάλλαγμα, ούτε καν να νιώθω πως δίνω κάτι, και μόνο μια τέτοια αγάπη μπορεί να γνωρίσει την ελευθερία. Όταν βλέπεις μια πέτρα ακανόνιστη σ’ έναν δρόμο γεμάτο από ξυπόλυτους διαβάτες, την απομακρύνεις όχι επειδή σου το ζητούν αλλά επειδή λυπάσαι τον άλλον, δε σε νοιάζει ποιος είναι και πότε θα τον γνωρίσεις. Τo να φυτέψεις ένα δέντρο και να το φροντίζεις, το να κοιτάξεις το ποτάμι και να χαίρεσαι την πληρότητα της γης… για όλα αυτά απαιτείται ελευθερία, και για να είσαι ελεύθερος πρέπει να αγαπάς».

Η ελευθερία λοιπόν, είναι που επιτρέπει σε δύο πρόσωπα να αγαπηθούν χωρίς πειθαναγκασμούς. Κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να αγαπάει χωρίς να περιμένει τίποτα ως αντάλλαγμα αλλά ούτε και αναγνώριση.

Η άποψη αυτή βρίσκει σύμφωνη και την Λουίζ Μ. Νόρμαν, η οποία είχε πει ότι «το μυστικό της ευτυχίας βρίσκεται μάλλον στο να τη χαρίζεις παρά στο να την περιμένεις».

Συνεπώς, το να περιμένουμε να αγαπηθούμε μόνο απογοήτευση μπορεί να μας φέρει και μία σταδιακή αποψίλωση της ικανότητάς μας να αγαπάμε. Ίσως, να πρέπει να αφεθούμε ελεύθεροι στην αγάπη, χωρίς όρους και συμφωνίες. Η αγάπη δεν είναι επιχείρηση, δεν είναι καν κάτι μετρήσιμο. Δεν ζυγίζεται, δεν πωλείται.

Θέλουμε να μας αγαπούν. Θέλουμε ν΄αγαπάμε.  Όμως, η τέχνη του αγαπάν είναι κάτι πολύ πιο ευρύ, πιο αγνό και πιο απροσδιόριστο.

Συμπέρασμα… να μάθουμε να αγαπάμε πρώτα τον εαυτό μας και σταδιακά να μάθουμε να αγαπάμε χωρίς ανταλλάγματα.

 

Η Αρετή Λύκου σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στον τομέα Media and Communication στο City University του Λονδίνου. Το 2007 ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση με παιδιά που βρίσκονται στο Φάσμα του Αυτισμού στο Κέντρο Ημέρας «Κ.Ημ.Α». Παράλληλα ασχολήθηκε με το δημιουργικό αλλά και το θεατρικό παιχνίδι δουλεύοντας με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Από το 2011 συντονίζει σεμινάρια επιμόρφωσης γονέων και εκπαιδευτικών σε θέματα επικοινωνίας και συγκρούσεων. Έχει παρακολουθήσει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών τον μετεκπαιδευτικό κύκλο σεμιναρίων Ειδικής Αγωγής. Εκπαιδεύεται στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και ασχολείται με τη συμβουλευτική γονέων και τις αναπτυξιακές και συναισθηματικές δυσκολίες παιδιών. 


 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ