Χυμοί: Απαραίτητοι για την Καλή Υγεία

15 Μαρτίου 2015

Οι χυμοί ως πηγή ενέργειας

Οι χυμοί περιέχουν μια σειρά σημαντικότατες βιταμίνες, με κυριότερες από αυτές τη βιταμίνη C, τη βιταμίνη Ε, τη βιταμίνη Α και το β καροτένιο που βοηθούν τη βέλτιστη ανάπτυξη και δράση των διαφόρων συστημάτων του οργανισμού, όπως του ανοσοποιητικού, του νευρικού, του καρδιαγγειακού, προφυλάσσουν και βελτιώνουν την υγεία του δέρματος, των μαλλιών κ.α. Ιδιαιτέρως όσον αφορά την αισθητική της επιδερμίδας φαίνεται ότι οι χυμοί φρούτων και λαχανικών διαδραματίζουν σημαντικότατο ρόλο. Τα συστατικά στα οποία επικεντρώνονται οι μελέτες περιλαμβάνουν τις βιταμίνες και το β καροτένιο, τα οποία αυτά φαίνεται να εμφανίζουν φωτοπροστατευτική δράση, να επηρεάζουν τις δερματικές ανοσολογικές αποκρίσεις και να δρουν θεραπευτικά σε περιπτώσεις διαταραχής της φυσιολογικής κατάστασης του δέρματος.

Χυμοί για ενυδάτωση

Φυσικός χυμός:

Χυμοί του Εμπορίου:

Συμπυκνωμένος χυμός εμπορίου: Η βασική τους διαφοροποίηση είναι ότι προέρχονται από συμπύκνωση των φυσικών και άρα περιέχουν στην ίδια ποσότητα περισσότερα συστατικά και θερμίδες . Ωστόσο, πάντα αραιώνονται με νερό οπότε οι θερμίδες τους δεν διαφοροποιούνται σημαντικά, με εξαίρεση όσους περιέχουν έξτρα ζάχαρη.

 

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω οι χυμοί περιέχουν ιδιαίτερα ευαίσθητα συστατικά τα οποία καταστρέφονται εύκολα. Για το λόγο αυτό προκειμένου να πάρουμε από ένα χυμό τη μέγιστη ευεργετική του δράση:

 

  • Προκειμένου για χυμούς εμπορίου:

     

    • Επιλέγετε χυμούς που είναι σωστά συσκευασμένοι, σε αεροστεγείς, αδιαφανείς συσκευασίες.

     

    • Τα φρούτα έχουν ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους χυμούς. Περιέχουν τις ευεργετικές φυτικές τους ίνες, τις οποίες δεν έχει ένας χυμός (τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό). Ιδιαιτέρως το περίβλημα (η φλούδα) των φρούτων είναι εξαιρετικά πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες έχουν ιδιαίτερα θετική επίδραση στην εντερική λειτουργία, επιταχύνουν τον κορεσμό και οδηγούν στην αποβολή ενός μέρους της κακής χοληστερίνης. Επιπροσθέτως οι φυτικές ίνες επιβραδύνουν την διαδικασία της πέψης, άρα μας κρατούν περισσότερη ώρα σε κορεσμό. Εξαίρεση αποτελούν χυμοί που έχουν παρασκευαστεί μαζί με τη φλούδα τους στο μπλέντερ. Επίσης, οι χυμοί αρχικά μπορεί να περιέχουν επιπλέον ζάχαρη ή γλυκαντικές ουσίες, κάτι που δεν περιέχουν τα φρούταΤέλος, ένα ποτήρι χυμός έχει διπλάσιες ή τριπλάσιες θερμίδες από ένα φρούτο, αφού για να γεμίσει ένα ποτήρι χρειάζεται να στυφτούν τουλάχιστον 3 φρούτα. Αν το κάθε φρούτο έχει 60 θερμίδες, τότε το σύνολο των θερμίδων του χυμού θα είναι 180 θερμίδες. Ωστόσο οι συμπυκνωμένοι χυμοί περιέχουν και νερό, οπότε αντιστοιχούν λιγότερα από 2 φρούτα σε ένα ποτήρι.

 

 

 

Χάρης Γεωργακάκης - Κλινικού Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, MSc, Προέδρου ΕΙΔ

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ