Ποιες ασκήσεις γυμναστικής βοηθούν στο κάψιμο λίπους;

30 Μαρτίου 2015
Ιωάννα, 16 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια σας είμαι 16 ετών με ύψος 157 και 61 κιλά κάνω γυμναστική μίση ώρα την ήμερα και θέλω να χάσω τουλάχιστον 8 κιλά. Θέλω πάρα πολύ άλλα δεν ξέρω τι να κάνω, μπορείτε να με βοηθήσετε;

Στο ερώτημα απάντησε η Άννα Παπαγεωργίου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Και   μόνο  η ενασχόληση   καθημερινά  για 30 λεπτά  είναι  ένα πρόγραμμα που θα φέρει  με το καιρό σίγουρα  αποτελέσματα . Τώρα θα  πρέπει να   δείτε  το περιεχόμενο των ασκήσεων καθώς και την  προοδευτικότητα  της  έντασης των  ασκήσεων. Σε κάθε περίπτωση 30  λεπτά   αερόβιας άσκησης  χρειάζονται καθημερινά.
Από την άλλη πλευρά η  άσκηση  και   η  διαδικασία απώλειας  βάρους  χρειάζονται  μια  σωστή διατροφή  κυρίως ως προς την πρόσληψη  φρούτων λαχανικών  αλλά και την  μείωση της συνολικής ζάχαρης και προιόντων  ζάχαρης - απλών  υδατανθράκων  ημερησίως. Μπορείτε να καταγράψετε ημηρησίως και για μια  εβδομάδα   τη διατροφή σας με κάθε λεπτομέρεια και να δείτε τις ποσότητες αναλυτικά   σε μια μεγαλύτερη  κλίμακα  για  να καταλάβετε και από μονη σας  αν υπάρχουν πολλές  υπερβολές  ή   παραλέιψεις   π.χ  λιγοστά γεύματα  μέσα στην ημέρα.

Με εκτίμηση

Άννα Παπαγεωργίου,

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Διευθύντρια Διατροφής Κέντρου Συμβουλευτικής

Διατροφής «Ευρωστία»



 Για την πλειονότητα των ανθρώπων, οι ασκήσεις cardio ή αλλιώς καρδιοαναπνευστικές ασκήσεις σημαίνει χιλιόμετρα τρεξίματος πάνω σε έναν διάδρομο γυμναστηρίου και ώρες ποδηλασίας σε ένα στατικό ποδήλατο.

Μέγα λάθος! Οι ασκήσεις cardio είναι στην ουσία δραστηριότητες που δυναμώνουν την καρδιά, τους πνεύμονες και γενικότερα όλο το καρδιοαναπνευστικό σύστημα.

Η αερόβια άσκηση (Cardio) είναι σωματική άσκηση που σκοπεύει να βελτιώσει το σύστημα οξυγόνου στον οργανισμό μας. Αερόβια σημαίνει «με οξυγόνο» και αναφέρεται στη χρήση του οξυγόνου.

Η Cardio περιλαμβάνει αναρίθμητες μορφές προπόνησης, γίνεται συνήθως σε μέτριο επίπεδο έντασης σε μια σχετικά μεγάλη χρονική περίοδο. Για παράδειγμα, το τρέξιμο σε μεγάλες αποστάσεις και με συγκρατημένο ρυθμό είναι μία αερόβια άσκηση. Για αυτό και αποτελεί ένα σημαντικό μέρος στα προγράμματα προπόνησης με personal training για fitness και αδυνάτισμα.

Ανάμεσα στα αναγνωρισμένα οφέλη της τακτικής αεροβικής άσκησης είναι:

  • Ενίσχυση των μυών που συμμετέχουν στην αναπνοή, για να διευκολυνθεί η ροή του αέρα μέσα και έξω από τους πνεύμονες.
  • Ενίσχυση και διεύρυνση της καρδιάς των μυών και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά της.
  • Βελτίωση της αποδοτικότητας του κυκλοφορικού και μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Η αύξηση του συνολικού αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων στο σώμα, διευκολύνοντας τη μεταφορά του οξυγόνου.
  • Η βελτίωση της ψυχικής υγείας, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του στρες και μείωση της συχνότητας εμφάνισης της κατάθλιψης.
  • Μείωση του κινδύνου για διαβήτη.

Oι 5 κλασικοί μύθοι που ¨στοιχειώνουν¨ το συγκεκριμένο είδος προπόνησης

Οι ασκήσεις cardio είναι οι μοναδικές που σε κάνουν να χάσεις βάρος και να κάνει το σώμα που θες; Η προπόνηση cardio φυσικά και συμβάλλει σημαντικά στην απώλεια βάρους και στη δημιουργία ενός καλοσχηματισμένου σώματος, αλλά είναι η ένταση της διαλειμματικής συστηματικής προπόνησης, και όχι η ίδια η άσκηση, που βοηθά τον οργανισμό να κάψει τις θερμίδες . Λόγω των υψηλών επιπέδων έντασης, οι θερμίδες συνεχίζουν να «καίγονται» αφού έχετε ολοκληρώσει το πρόγραμμά σας και ο οργανισμός αρχίζει σιγά σιγά να ηρεμεί.

Αν κάνεις ασκήσεις cardio κάθε μέρα, μπορείς να τρως ότι θες; Αυτή είναι μία απίστευτη δικαιολογία όσων απλά θέλουν... να τρωνε καθημερινά ό,τι θέλουν. Είναι μύθος ότι αν κάποιος καταναλώνει καθημερινά burger, πίτσες και ότι βάλει στο νου του, έπειτα θα κάψει απλά και εύκολα όλες αυτές τις θερμίδες με την προπόνηση. Για να καταναλωθεί όλο αυτό το έξτρα λίπος, χρειάζεται τουλάχιστον 1,5 ώρα γρήγορο τρέξιμο. Επιπλέον, η παρατεταμένη και έντονη δραστηριότητα μπορεί να οδηγήσει σε διαστρέμματα, τραυματισμούς και κούραση λόγω της υπερβολικής προπόνησης και αυτό τελικά βάζει τέλος στα όποια «γευστικά» σχέδια.

Η πείνα, πριν από ασκήσεις cardio, εντείνει την απώλεια βάρους; Κάθε αερόβια και καρδιοαναπνευστική άσκηση χρειάζεται «καύσιμα» άρα τροφή. Αντίθετα, η πείνα προκαλεί «καταβολική» επίδραση, δηλαδή αφού δεν υπάρχει «διαθέσιμο λίπος» για να λειτουργήσει ο οργανισμός, θα χρησιμοποιηθεί μυϊκός ιστός, με άλλα λόγια θα χαθεί μυϊκή μάζα. Ένα μικρό γεύμα με συνδυασμό από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες ή φρούτα είναι ιδανικός πριν από την άσκηση. Αν ασκηθείτε με άδειο στομάχι το μόνο που θα χάσετε είναι η αντοχή σας και η υγεία σας.

Αν φοράς βαράκια στους αστραγάλους κατά τη διάρκεια cardio, χάνεις περισσότερα κιλά; Η αλήθεια είναι ότι τα βαράκια αυτά όχι μόνο θα επιβραδύνουν την απόδοση σας αλλά θα προκαλέσουν πιο εύκολα ενδεχόμενο τραυματισμό. Και επιπλέον δεν αυξάνουν την κατανάλωση θερμίδων. Καλύτερα είναι να επικεντρωθείτε στη συχνότητα και ένταση της προπόνησής σας παρά στο να δυσχεραίνετε έναν ούτως η άλλως ιδανικό τρόπο εκγύμνασης.

Το τρέξιμο σε διάδρομο είναι ιδανικό για κάψιμο θερμίδων; Όταν το σώμα σας υιοθετεί τον ίδιο τρόπο και την ίδια ένταση εκγύμνασης, φτάνετε σε ένα «αδιέξοδο» στην κατανάλωση θερμίδων. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι μεγαλύτερη ποικιλία στην προπόνησή σας, και μάλιστα προσπαθήστε να συμπεριλάβετε ασκήσεις για όλες τις μυϊκές ομάδες του οργανισμού, προκειμένου να έχετε ένα πιο ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.

ίναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, καθώς η βρώμη και τα φρέσκα φρούτα αποτελούν εξαιρετικές πηγές. Επιπλέον παρέχει επαρκή ποσότητα σε πρωτείνη λόγω των αυγών. Διατροφική συμβουλή είναι να διαλέξετε αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη και να προσέξετε την ποσότητα του ελαιόλαδου κατά την παρασκευή της συνταγής.
 
Χρήστος Κουντουριώτης Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ -Personal Trainer


 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ