Κόπωση - Αντιμετώπιση με τη διατροφή

3 Απριλίου 2015

Με συμπτώματα κούρασης, ατονίας και κακής διάθεσης υποδέχτηκε την άνοιξη πολύς κόσμος. Η εαρινή κόπωση είναι ένα περίεργο σύνδρομο που πλήττει κυρίως τις νεαρές γυναίκες. Τα αίτια δεν έχουν βρεθεί επακριβώς. Σε κάποιες περιπτώσεις το φαινόμενο είναι παροδικό, ενώ σε άλλες υπάρχει μία πιο σύνθετη διαταραχή που ονομάζεται σύνδρομο χρόνιας κόπωσης. Όπως εξηγεί ο Κώστας Λιάτσικος, διδάκτορας Φυσικοπαθητικής του Κολεγίου Clayton, «το σύνδρομο χαρακτηρίζεται από επίμονη κόπωση που διαρκεί περισσότερο από 6 μήνες, συνοδευόμενη και από άλλα συμπτώματα.

Στην αντιμετώπιση του συνδρόμου παίζει σημαντικό ρόλο η φυσική άσκηση και η σωστή διατροφή, ενώ μπορεί να χρειαστεί και ψυχολογική υποστήριξη.

Νιώθετε κουρασμένη;
Ανακαλύψτε τις αιτίες που σας κουράζουν για να τις αντιμετωπίσετε. Και μετά; Πείτε «αντίο» στην κούραση και στην ατονία, αποκτώντας ξανά ζωντάνια, ηθικό και ενεργητικότητα!

Η κόπωση είναι ένα φυσιολογικό φαινόμενο που παρουσιάζεται έπειτα από έντονη σωματική ή πνευματική προσπάθεια ή λόγω έλλειψης ύπνου. Μερικές φορές η ανάπαυση ή οι διακοπές που μας συμβουλεύουν οι ειδικοί δεν δίνουν τη λύση στο πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση η κόπωση δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται επιπόλαια, ειδικά όταν επιμένει.

Μορφές κόπωσης
α. Παροδική κόπωση
Συμπτώματα

• Πτώση στις δραστηριότητες σας.
• Είστε ευερέθιστη και εκνευρίζεστε μόλις σας εναντιωθούν.
• Έλλειψη κινήτρου για να κάνετε αυτά που πρέπει.
• Δυσκολία στη συγκέντρωση.
• Ξεχνάτε.
• Έπειτα από μια σωματική προσπάθεια δεν ανακτάτε δυνάμεις τόσο εύκολα.
Τι κρύβει;
Μερικές ώρες ή εβδομάδες κούρασης είναι ένα φαινόμενο απολύτως φυσιολογικό, ειδικά στις αλλαγές των εποχών όπως η άνοιξη και ο χειμώνας που ο οργανισμός πρέπει να προσαρμοστεί στις γενικότερες αλλαγές των καιρικών συνθηκών και ρυθμών. Πολλοί όμως δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις εποχιακές αυτές ανάγκες είτε λόγω έλλειψης βιταμίνης D κατά τους χειμερινούς μήνες είτε λόγω κακής διατροφής (συνήθως δεν παίρνουν τις απαραίτητες βιταμίνες και τα βασικά ολιγοστοιχεία - σελήνιο, φθόριο, ψευδάργυρος, σίδηρος).

 

Όπως εξηγεί ο Κ. Λιάτσικος, τα διατροφικά μυστικά για να τονώσουμε τον οργανισμό μας είναι:

Καταναλώστε όσο το δυνατόν περισσότερα βιολογικά προϊόντα, κυρίως φρούτα και λαχανικά.

Φρέσκο ψάρι, κοτόπουλο, μπρόκολο, λευκό και κόκκινο λάχανο, κουνουπίδι, μαϊντανό, φρέσκα φασολάκια, μήλα και κολοκυθάκια.

Καφέ ρύζι, αντί του λευκού

Κόκκινες και πορτοκαλί τροφές

Ξηρούς καρπούς

Σούπες από λαχανικά

Συμβουλευτείτε τον ιατρό σας για λήψη πολυβιταμινούχων και αντιοξειδωτικών φορμουλών.

Η Echinacea σε συνδυασμό με astragalus βοηθάνε στην αποκατάσταση  της καλής λειτουργίας του ανοσοποιητικού.

ΤΡΟΦΕΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ

Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης και γλυκών. Χρησιμοποιήστε φρουκτόζη ή μέλι.

Ελαττώστε τους καφέδες και την κατανάλωση αλκοόλ.

Αποφύγετε καπνιστά τρόφιμα

Αποφύγετε τροφές με συντηρητικά και προσθετικά γεύσης.

Ελαττώστε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών σε κόκκινο κρέας, γαλακτιμικά, σοκολάτες.

Προτιμήστε γαλακτομικά με λίγα λιπαρά.

REAL HEALTH - ΄Ένθετο εφημερίδας

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...