Υποθερμιδική δίαιτα: Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

8 Απριλίου 2015

Η Υποθερμιδική δίαιτα (ένα Εβδομαδιαίο Υποθερμιδικό Πρόγραμμα) στηρίζεται στο Μεσογειακό τρόπο διατροφής και θεωρείται συντηρητική αγωγή, η οποία επιφέρει αποτελέσματα, χωρίς να διαταράσσει τη βιολογική και ψυχική ισορροπία του ατόμου. Στηρίζεται στη δημιουργία αρνητικού ισοζυγίου ενέργειας (θερμίδων) με αποτέλεσμα την καύση του λίπους και την διαφύλαξη της άλυτης μάζας σώματος.

Υποθερμιδική ή ολιγοθερμιδική δίαιτα λέγεται μια δίαιτα στην οποία καταναλώνεται μικρότερη ποσότητα τροφής από την απαραίτητη για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του οργανισμού. Στις ολιγοθερμιδικές δίαιτες οι μερίδες είναι μικρότερες ώστε ημερησίως υπολογίζεται ότι αποδίδουν συνολικά 500-1000 διατροφικές θερμίδες λιγότερο. Μια δίαιτα ονομάζεται αυστηρά υποθερμιδική δίαιτα, όταν η συνολική ενεργειακή απόδοση της υπολογίζεται σε λιγότερο από 800 θερμίδες ημερησίως.

Οι υποθερμιδικές δίαιτες προτείνονται συνήθως ως δίαιτες αδυνατίσματος, κυρίως επειδή είναι απλές. Η Διεύθυνση Τροφίμων και Φαρμάκων των Η.Π.Α. (FDA) για τον έλεγχο φαρμάκων αδυνατίσματος συγκρίνει την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων με τα αποτελέσματα υποθερμιδικών διαιτών.

Οι υποθερμιδικές δίαιτες θεωρούν ότι η απώλεια βάρους προκαλείται με βάση τους νόμους της θερμοδυναμικής και συγκεκριμένα τον πρώτο θερμοδυναμικό νόμο και την αρχή της διατήρησης της ενέργειας. Η καύση ενός γραμμαρίου καθαρού λίπους αποδίδει περίπου 9 θερμίδες. Οι υποθερμιδικές δίαιτες υποστηρίζουν ότι, εφόσον με μαθηματικό υπολογισμό προκύπτει ότι 1 κιλό λίπους με καύση αποδίδει περίπου 7000 θερμίδες, για να χάσει κάποιος 1 κιλό σωματικού λίπους πρέπει η τροφή που προσλαμβάνει να αποδίδει ενέργεια περίπου 7000 θερμίδες λιγότερο, δηλαδή:


περίπου 500 θερμίδες λιγότερο ανά ημέρα για περίπου μισό κιλό σωματικού λίπους την εβδομάδα 

περίπου 1000 θερμίδες λιγότερο ανά ημέρα για περίπου 1 κιλό σωματικού λίπους την εβδομάδα


ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΡΜΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΙΤΑΣ

Περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων

Δεν προκαλεί στέρηση

Είναι ισορροπημένη όσον αφορά τα θρεπτικά συστατικά

Αν και υποθερμιδική καλύπτει σίγουρα την ενέργεια του Βασικού Μεταβολισμού (ενέργεια που χρειάζεται ένας οργανισμός για να κρατηθεί στην ζωή) και παρέχει ενέργεια για την φυσική δραστηριότητα

Περιλαμβάνει τρόφιμα που βρίσκονται εύκολα στην αγορά

Εξασφαλίζει σταθερή απώλεια βάρους

Καλλιεργεί σωστές συνήθειες

Η οποιαδήποτε απόκλιση από την δίαιτα (ως προς το είδος ή την ποσότητα του τροφίμου) δεν είναι καταστροφική για την δίαιτα

Παράλληλα με την διαιτητική αγωγή, το άτομο μπορεί να ασκείται

Εξασφαλίζει σταθερότητα στην απώλεια του βάρους για μεγάλο χρονικό διάστημα

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ  ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΡΜΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΙΤΑΣ

Χρειάζεται επιμονή, υπομονή και χρόνο

Χρειάζεται οργάνωση και προγραμματισμό

Μετά το τέλος της δίαιτας το άτομο μπορεί να τρώει ελεύθερα κανονικές ποσότητες φαγητών. Καλύπτει τις διατροφικές και ψυχολογικές ανάγκες του ατόμου, ενώ τα «κατά» τις δίαιτας μετατρέπονται σε υπέρ καθώς μέσω της διαδικασίας θα έχει υιοθετήσει σωστές διατροφικές συνήθειες.

Web/ Ξένος Τύπος

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ