Τρόποι για να πίνετε την αναγκαία ποσότητα νερού

21 Απριλίου 2015

Για τον ανθρώπινο οργανισμό, το νερό είναι ένα από τα πιο σημαντικά και αναγκαία συστατικά και αυτό γιατί συμμετέχει σε όλες τις χημικές αντιδράσεις του οργανισμού. Όπως είναι γνωστό, το 70% του σώματός μας αποτελείται από νερό. Εμποδίζει τις απότομες μεταβολές θερμοκρασίας στο σώμα μας, μέσω της αποβολής καθημερινά περίπου 2-2,5lt υγρών κυρίως από τα ούρα, από τον ιδρώτα, τα δάκρυα, την αναπνοή και τα κόπρανα. Τους καλοκαιρινούς μήνες, το ανθρώπινο σώμα έχει αυξημένες ανάγκες σε υγρά, λόγω της αυξημένης εφίδρωσης και της πρόληψης της αφυδάτωσης. Μπορούμε να αντέχουμε χωρίς νερό 2-3 ημέρες. Αν χάσουμε το 20% του νερού κινδυνεύουμε να πεθάνουμε...

Πού μας βοηθά το νερό 

Βοηθά στη φυσική δραστηριότητα. Όταν αθλούμαστε, χρειαζόμαστε αρκετό νερό, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από αυτήν, για να αναπληρώσουμε τα υγρά και τους ηλεκτρολύτες που χάνουμε. Οι μύες και οι αρθρώσεις χρειάζονται ενυδάτωση για να απορροφούνται οι κραδασμοί και να αποφεύγονται οι τραυματισμοί και οι κράμπες.

Βοηθάει στη σωστή πέψη των τροφίμων και στην καλύτερη απορρόφηση των βιταμινών και των φυτικών ινών, ενώ βοηθά και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Βοηθάει στην υγεία του δέρματος: Το νερό βοηθά στην αποβολή των τοξίνων, κάνοντας το δέρμα πιο λείο, λαμπερό και καθαρό.

Ευεξία: Ακόμη και η μείωση κατά 1-5% της ενυδάτωσης του οργανισμού μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την κόπωση, τόσο τη σωματική όσο και τη νοητική. Ένα από τα συμπτώματα της αφυδάτωσης είναι και ο πονοκέφαλος. Η κατανάλωση νερού μπορεί να τους εξαλείψει. Επίσης, βοηθά στην συγκέντρωση, στη μνήμη, στη μείωση του άγχους και στην ευεξία του ατόμου.

Είναι ωφέλιμο για την καρδιά και τα νεφρά. Μια Αμερικανική μελέτη έδειξε ότι όσοι πίνουν πάνω από 5 ποτήρια νερό την ημέρα έχουν κατά 41% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή προσβολή, σε σχέση με εκείνους που πίνουν λιγότερα από δύο ποτήρια νερό. Επίσης, το νερό διαλύει τα άλατα και τα μέταλλα στα ουρά που δημιουργούν πέτρες στα νεφρά.

Σύμμαχος στο αδυνάτισμα

Το νερό βοηθάει και στην απώλεια βάρους. Δεν έχει θερμίδες, παίζει όμως καθοριστικό ρόλο στην δίαιτα, στον τρόπο δηλαδή που οργανισμός διαχειρίζεται τα αποθέματα λίπους. Βοηθά τις καύσεις του μεταβολισμού να γίνονται σωστά. Επίσης, βοηθάει στον κορεσμό, αφού όταν καταναλώνουμε αρκετά υγρά έχει ως αποτέλεσμα την κατανάλωση μικρότερης ποσότητας φαγητού. Προτιμήστε την πρόσληψη υγρών από καφέ, τσάι, φυσικούς χυμούς χωρίς προσθήκη ζάχαρης και αναψυκτικών light.

Τα συμπτώματα της ήπιας αφυδάτωσης:

δίψα,

μειωμένη ποσότητα ούρων,

ασυνήθιστα σκούρα ούρα,

δυσκοιλιότητα

ανεξήγητη κόπωση,

ευερεθιστότητα,

έλλειψη δακρύων όταν κλαίνε,

κεφαλαλγία,

ξηροστομία,

ζαλάδα

αϋπνία.

Τα συμπτώματα της σοβαρής αφυδάτωση:

πονοκεφάλους

μυϊκές κράμπες,

υπόταση

ζάλη ή λιποθυμία όταν στέκεστε όρθιοι

παραλήρημα,

απώλεια των αισθήσεων,

οίδημα της γλώσσας

θάνατο

Άλλοι τρόποι για να θυμάστε να πίνετε νερό

να πίνετε 1 ποτήρι νερό με το που σηκωθείτε το πρωί, πριν το πρωινό ή τον καφέ σας

να έχετε μικρά παγωμένα μπουκαλάκια στο ψυγείο και στην τσάντα σας, όπου είστε, στη δουλειά ή το σπίτι

να πίνετε πάντα ένα ποτήρι νερό πριν και μετά από κάθε γεύμα και όχι κατά την διάρκειά του

όταν καταναλώνετε κάποιο άλλο είδος ροφήματος ή ποτού πάντα να πίνετε και νερό

σε όσους δεν αρέσει το νερό, μπορούν να προσθέσουν στο ποτήρι τους μια φέτα αποξηραμένο φρούτο ή λεμόνι ή ένα φύλλο μέντας.

 

mednutrition.gr 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ