Λ.Παπαληγούρα:Η κόρη του υπουργού που σοκάρει στην υποκριτική!

21 Απριλίου 2015

Η Λένα ήρθε σε επαφή με το θέατρο ούσα ακόμα μαθήτρια Λυκείου.

Το οικογενειακό της background, με πατέρα της τον πρώην υπουργό Αναστάσιο Παπαληγούρα και παππού της τον πρώην πρωθυπουργό Γεώργιο Ράλλη, δεν την εμπόδισε να ασχοληθεί με την τέχνη.

«Πέρασα και στο πανεπιστήμιο, στα ΜΜΕ» λέει σχολιάζοντας έμμεσα τη συχνή νοοτροπία του Έλληνα γονέα που πιέζει το παιδί για πιο συμβατικές ακαδημαϊκές επιλογές και «παράλληλη ενασχόληση» με το πάθος του.

Παράλληλα με το «κλασικό» πανεπιστήμιο, λοιπόν, η Λένα σπούδασε στο Θέατρο Τέχνης κι άρχισε σιγά-σιγά να ασχολείται ενεργά με το θέατρο. Μια αντικατάσταση της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου στο έργο του Λόρκα Περλιμπλίν και Μπελίσα που ανέβαζε το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου ήταν η πρώτη μεγάλη παράστασή της. Ακολούθησαν ο Λιβαθινός, ο Μαστοράκης, ο Χουβαρδάς, ο Ρόμπερτ Γουίλσον και πολλοί άλλοι.

Η Λένα Παπαληγούρα δεν κουβαλά μόνο τον τίτλο της ταλαντούχας αλλά κι εκείνον της κόρης υπουργού. Την κούρασε αυτή η κλισέ ερώτηση. «Ναι», θα απαντήσει μονολεκτικά αλλά όχι εκνευρισμένη, για να συνεχίσει: «Ηταν σαφές και ξεκάθαρο τόσο μέσα μου όσο και στους γονείς μου. Από μικρή ήξερα και γνώριζαν ότι ο καθένας θα χαράξει τον δικό του δρόμο». Λέει ότι χαράσσει τη δική της πορεία, ότι δεν βασίζεται μόνο στο ένστικτό της, ότι έχει πει πολλά «όχι». Ακόμη, της αρέσει που παίζει σε έργα που σχετίζονται με κοινωνικά ζητήματα, «με αυτό που συμβαίνει σήμερα». 

Η Λένα στο ρόλο της "Κατερίνας"

Φέτος είναι η χρονιά της. Η Κατερίνα που έχει πλάσει, βασιζόμενη στο βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, είναι ένας αξέχαστος ρόλος και η Λένα έχει μπει για τα καλά στο μεδούλι του. Μια μικρή παραγωγή, φτιαγμένη από το απλούστερο των υλικών, το ταλέντο των τεσσάρων δημιουργών της: του Αύγουστου, που εξομολογήθηκε μυθιστορηματικά τη βιογραφία της διπολικής μητέρας του, του Γιώργου Νανούρη, που τη διασκεύασε και τη σκηνοθέτησε για τη σκηνή, του Λόλεκ, που την ντύνει ζωντανά με τη μουσική και τη φωνή του, και της ίδιας. Η Κατερίνα είναι sold-out σε κάθε παράσταση από τον Νοέμβριο που ξεκίνησε και έχει εξελιχθεί στο θεατρικό talk of the town της σεζόν.

Η Λένα δεν είχε επαφή στο κοντινό της περιβάλλον με άτομο που να έχει διαγνωστεί διπολικό, οπότε έπρεπε, εκ των πραγμάτων, να ερευνήσει τα χαρακτηριστικά της ασθένειας. Διάβασε, μίλησε με ψυχίατρο και επισκέφτηκε το Δρομοκαΐτειο, όχι χάριν κάποιας ψυχαναγκαστικά διεξοδικής μελέτης αλλά περισσότερο για να αποκομίσει την «αίσθηση»: «Τον τρόπο που κοιτάζουν οι άνθρωποι. Μια εσωτερική απόγνωση. Είναι αρκετά επικίνδυνο να μιλήσεις για τέτοια θέματα, όταν υπάρχουν θεατές που ενδεχομένως πάσχουν από κάποια τέτοια ασθένεια. Πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε με ευαισθησία και σεβασμό, αλλά παράλληλα να ακούγονται δυνατά. Στις πρόβες αποφάσισα ότι θα ξεχάσω την ύπαρξη της Κατερίνας, για να στηρίξω τον εαυτό μου και να μπορέσω να τη φανταστώ.

Δεν τη γνώριζα, οπότε έπρεπε να τη φτιάξω από την αρχή. Όταν ήρθε ο Αύγουστος και μου είπε ότι αυτό που έφτιαξα ήταν πολύ κοντά στη μάνα του, ήταν για μένα διπλό μπράβο. Φυσικά, το ίδιο το υλικό του Αύγουστου μας οδήγησε. Όταν ένα μεγάλο αθέατο τραύμα το κάνεις να φανεί, είναι σαν να το επουλώνεις κατά κάποιον τρόπο. Είναι ξεκάθαρο στο βιβλίο και ήθελα οπωσδήποτε να βγει και στην παράσταση».  

Τον ρόλο της Κατερίνας θα μπορούσε, θεωρητικά, να τον υποδυθεί κάποια μεγαλύτερη σε ηλικία –και εμπειρία– ηθοποιός, αφού το Βιβλίο της Κατερίνας περιγράφει τη ζωή της από τα παιδικά χρόνια μέχρι την αυτοκτονία της. «Ήταν το πρώτο πράγμα που ρώτησα τον Νανούρη.

 Γιατί εγώ; Μου είπε ότι διαβάζοντάς το έβλεπε τα μάτια μου». Η επιλογή του αποδείχτηκε άκρως λειτουργική, αφού η ηλικιακή ασυμφωνία κάνει τον θεατή να φαντάζεται ό,τι αυτός θέλει, ώστε η Κατερίνα να λειτουργεί ως ανάμνηση. «Ένα πρόσωπο που έχει πεθάνει δεν έχει πια ηλικία. Εμένα αυτό μου επέτρεψε να αποφύγω κάποια ενδεχομένως νατουραλιστική αναπαράσταση αλλά και να αφεθώ σε πιο φαντασιακούς δρόμους, αποδίδοντας την αρρώστια πιο εσωτερικά».

 Στο βιβλίο είναι διάχυτο το στοιχείο της υπερβολής και όχι τυχαία. Η ίδια η ψυχική ασθένεια, και στο βύθισμα και στη μανία, ενέχει την υπερβολή. Δεν τη φοβήθηκε η Λένα, καθώς έψαχνε τη λεπτή γραμμή, ώστε ένας υπερβολικός χαρακτήρας να μην καταντήσει καρικατούρα; «Οτιδήποτε εμπεριέχει ειλικρίνεια δεν μπορεί να είναι καρικατούρα. Ακόμα και η ίδια η καρικατούρα, αν περιλαμβάνει ψήγματα αλήθειας, θα είναι μια χαρά. 

Τη θέλαμε με τον Γιώργο την υπερβολή στην παράσταση. Αφέθηκα στο ένστικτο του μέτρου του, ώστε να με οδηγήσει εκεί όπου έπρεπε να οδηγηθώ. Είχαμε την τύχη το υλικό μας να είναι οι 200 σελίδες του βιβλίου και όχι οι 30 ενός θεατρικού, οπότε αντλήσαμε στοιχεία ακόμα και από τα κομμάτια που κόπηκαν. Γνώριζα το εύρος, την γκάμα αυτής της γυναίκας». 


Η ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΑΡΧΕΙΑ

«Είναι τόσο ζωντανή και χαλαρή γειτονιά. Μένουν όλοι μου οι φίλοι τριγύρω και έχω και το σύνδρομο της γιαγιάς. Δεν βγαίνω μακριά από το σπίτι. Το κακό με τη γειτονιά είναι ότι σε κάνει να μην παίρνεις ποτέ αυτοκίνητο και να μην είσαι τόσο φιλάρεσκος. Κυκλοφορώ λίγο χύμα».

 

 Παπαληγούρα-Κοκκινόπουλος: 5 χρόνια ερωτευμένοι!


Ο Πάνος Κοκκινόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 19 Νοεμβρίου του 1949. Σπούδασε κινηματογράφο στη σχολή I.F.C. στο Παρίσι (Paris VIII), ενώ έχει υπάρξει και κριτικός κινηματογράφου. Με εξαιρετικές δουλειές στο βιογραφικό του αγαπήθηκε ιδιαίτερα κα ταυτίστηκε για το τηλεοπτικό κοινό με την «10η εντολή».

Η κόρη του Αναστάσιου Παπαληγούρα, είναι στα 31 της χρόνια και θεωρείται ως μία από τις ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς της.

Η ηθοποιός και ο σκηνοθέτης γνωρίστηκαν το 2010, ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα και από τότε είναι αχώριστοι,επιβεβαιώνοντας πως ο έρωτας μπορεί να ξεπεράσει πολλά εμπόδια, ιδίως της ηλικίας.Ο Πάνος Κοκκινόπουλος, επέστρεψε στην τηλεόραση του Alpha, και μάλιστα θριαμβευτικά με την «10η Εντολή» και πρωταγωνίστρια του πρώτου επεισοδίου τη γυναίκα που μοιράζεται τη ζωή του, Λένα Παπαληγούρα, η οποία συμμετείχε και στη συγγραφή του σεναρίου του επεισοδίου.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο ciao, κατάφερε να συνεργαστεί στο συγκεκριμένο επεισόδιο να συνεργαστεί εξαιρετικά και με τη σύντροφό του, αλλά και με την πρώην σύζυγο του Μπέσυ Βουδούρη, αφού οι δύο τους είναι συνιδιοκτήτες στην εταιρία παραγωγής η οποία έχει αναλάβει τη σειρά. 

Η νεαρή ηθοποιός έχει βρει στο πρόσωπο του σκηνοθέτη τον άνθρωπο της ζωής της, κι όπως εκείνος είπε πριν από μερικά χρόνια όταν ρωτήθηκε για γάμο,απάντησε αινιγματικά: «Έχω κάνει ήδη δύο γάμους! Πού να ξέρω αν θα το ξανακάνω; Θα δείξει!». Είχε προηγηθεί, όμως, η δήλωση της Λένας Παπαληγούρα που ομολόγησε ότι θέλει να κάνε οικογένεια και να αποκτήσει παιδιά.

 

Η Λένα Παπαληγούρα γυμνή στην παράσταση Blasted

 

Η Λένα Παπαληγούρα εμφανίστηκε γυμνή στην αφίσα της παράστασης Blasted στο θέατρο «Πορεία».

 

Το Blasted, ανέβηκε σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, είναι το πρώτο από τα πέντε έργα της Σάρα Κέιν. Η αφίσα δηλώνει έμμεσα τη βία (σωματική και ψυχική) που κυριαρχεί στο έργο, για να μας μεταδώσει την απελπισμένη δίψα των ανθρώπων για αγάπη και συντροφικότητα (και όχι η παράσταση δεν έχει καθόλου γυμνό). 

 

Οι ήρωες τοποθετούνται σε ένα περιβάλλον που σταδιακά καταρρέει, τόσο σε υλικό όσο και σε άυλο επίπεδο. Η τάξη των πραγμάτων χάνεται και οι καθορισμένοι ρόλοι καταρρέουν. Εμπνευσμένο από τον πόλεμο της Βοσνίας, το έργο επεξεργάζεται τη φύση της σύγκρουσης και το πώς αυτή δομείται πάνω σε πολλαπλούς άξονες.

 

Δύο εκ πρώτης όψεως αταίριαστοι άνθρωποι, συναντιούνται σε ένα πολυτελές και απρόσωπο ξενοδοχείο της κεντρικής Αγγλίας. Ένα φαινομενικά ρομαντικό τετ α τετ, καταλήγει σε κλιμακούμενες πράξεις ψυχικής και σωματικής βίας, ενώ έξω από το συμβολικά ασφαλές περιβάλλον το δωματίου, μαίνεται ένας απροσδιόριστος πόλεμος. Μία τρομακτική έκρηξη αλλάζει τον ρου της ιστορίας, καθώς η υποτιθέμενη μέχρι την στιγμή εκείνη ρεαλιστική αφήγηση κατακρημνίζεται, ο χρόνος διαστέλλεται και κάτω από τα ερείπια και τα σπαράγματα των σωμάτων, κάνει την εμφάνισή της η πραγματικότητα.

 

Το 2013 και το Βραβείο "Μελίνα Μερκούρη"


Το βραβείο Μελίνα Μερκούρη κέρδισε η Λένα Παπαληγούρα για την συμμετοχή της στο έργο του Γιάννη Τσίρου «Αόρατη Όλγα» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη στο Εθνικό θέατρο. 

Η ηθοποιός είναι η 7η στη σειρά που έλαβε τη διάκριση, προσθέτοντας το όνομά της στη λίστα με τις Ελενα Μαυρίδου (2007), Στεφανία Γουλιώτη (2008), Εύη Σαουλίδου (2009), Μαρίνα Ασλάνογλου (2010), Λουκία Μιχαλοπούλου (2011) και Μαρία Κίτσου (2012). Μαζί με το επαμειβόμενο έπαθλο (αξίας 3.000 ευρώ), η νικήτρια φόρεσε στο πέτο της και την καρφίτσα της Μελίνας, που σαν σκυτάλη, μεταφέρεται κάθε χρόνο από τη μία ηθοποιό στην άλλη.


Δίπλα στην τελευταία πνοή της γιαγιάς της 


 

Την τελευταία της πνοή, άφησε το πρωί της Κυριακής στο πατρικό της σπίτι στην οδό Κανάρη 4 στο Κολωνάκι, η Λένα Ράλλη, σύζυγος του πρώην πρωθυπουργού Γεωργίου Ράλλη.

 

Στις τελευταίες στιγμές της βρίσκονταν δίπλα της οι κόρες της Ζαΐρα και Ιωάννα, καθώς και η εγγονή της, γνωστή ηθοποιός, Λένα Παπαληγούρα. 

 

 



ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ