Γιαούρτι: Γιατί μας είναι απαραίτητο;

23 Απριλίου 2015

Το γιαούρτι είναι, χωρίς αμφιβολία, μια από τις πιο θρεπτικές και “σωστές” επιλογές, που χωράει σε κάθε μορφή διατροφής. Ας δούμε, όμως, όλα τα ευεργετικά οφέλη που έχει αυτό το νόστιμο σνακ για το σώμα μας.

 

Μας βοηθά να αδυνατίσουμε

Μισό κιλό γιαούρτι μπορεί να μας κάνει να χάσουμε το ενοχλητικό λίπος στην κοιλιά. Σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Τενεσί, οι άνθρωποι που έτρωγαν τόσο γιαούρτι καθημερινά, μειώνοντας παράλληλα τις καθημερινές τους θερμίδες, έχασαν 22% περισσότερο βάρος και 81% περισσότερο λίπος από την κοιλιά σε σχέση με όσους συμμετέχοντες απέφευγαν εντελώς το γιαούρτι. Επίσης, διατήρησαν περίπου 35% περισσότερη μυϊκή μάζα, που βοηθάει στο να μην ξανακερδίσουμε τα χαμένα κιλά. Το λίπος γύρω από τη μέση παράγει την ορμόνη κορτιζόλη, η οποία κάνει τον οργανισμό μας να συσσωρεύσει περισσότερο λίπος. Όταν τρώμε γιαούρτι, το ασβέστιο δίνει εντολή στα λιπώδη κύτταρα να παράγουν λιγότερη κορτιζόλη, κάνοντας πιο εύκολο να χάσουμε κιλά – ενώ παράλληλα τα αμινοξέα του γιαουρτιού “καίνε” το λίπος.

 

Περιέχει καλά για την υγεία βακτήρια

Οι περισσότερες μάρκες γιαουρτιών περιέχουν προβιοτικά, τα οποία είναι ωφέλιμα μικρόβια που ζουν στο πεπτικό μας σύστημα και καταπολεμούν βλαβερούς μικροοργανισμούς που προκαλούν διάφορες εντερικές διαταραχές. Πολλές ποικιλίες γιαουρτιού, μάλιστα, περιέχουν ειδικά προβιοτικά που βοηθούν στη ρύθμιση του μεταβολισμού, ή στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Ενώ η έρευνα για αυτά τα ειδικά γιαούρτια δεν έχει καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα σχετικά με τα αποτελέσματά τους, οι ειδικοί δεν είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να τα προτείνουν στους ασθενείς.

 

Είναι γεμάτο βιταμίνες

Μια μερίδα γιαουρτιού είναι καλή πηγή καλίου, φωσφόρου, ριβοφλαβίνης, ιωδίου, ψευδαργύρου και βιταμίνης Β5. Επίσης, περιέχει βιταμίνη Β12, η οποία είναι ωφέλιμη για τα ερυθρά αιμοσφαίρια και την σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Επειδή η βιταμίνη Β12 βρίσκεται κατά βάση σε ζωικά προϊόντα, όπως στο κοτόπουλο και στο ψάρι, κάποιος που ακολουθεί μια αυστηρά χορτοφαγική δίαιτα μπορεί να αντιμετωπίσει δυσκολίες στο να καταναλώσει την ποσότητα που χρειάζεται. 200 γραμμάρια γιαούρτι περιέχουν το 60% της καθημερινής ανάγκης σε βιταμίνη Β12 της μέσης ενήλικης γυναίκας.

 

Κάνει καλό στην αποθεραπεία μετά τη γυμναστική

Η αναλογία του γιαουρτιού σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες είναι ιδανική για μετά την γυμναστική, συγκεκριμένα μέσα στην ώρα που ακολουθεί ένα session. Οι πρωτεΐνες παρέχουν αμινοξέα που χρειάζονται οι μύες για να επανέλθουν στο κανονικό, και οι υδατάνθρακες τους “γεμίζουν” ξανά με ενέργεια. Ακόμα καλύτερα αν, μαζί με το γιαούρτι, πίνουμε και ένα μπουκάλι νερό, καθώς οι πρωτεΐνες βοηθούν το στομάχι να απορροφά περισσότερο νερό, κρατώντας μας ενυδατωμένους.

 

Μπορεί να διατηρήσει την πίεση στα φυσιολογικά επίπεδα

Ένα τεράστιο ποσοστό του πληθυσμού καταναλώνει καθημερινά περισσότερο από το διπλάσιο αλάτι από αυτό που χρειαζόμαστε. Με τον καιρό, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υπερένταση και ασθένειες της καρδιάς και των νεφρών. Το κάλιο που περιέχει το γιαούρτι (περίπου 600 mg στα 200 γραμμάρια) μπορεί να μας βοηθήσει να “ξεφορτωθούμε” κάποιο από το περιττό νάτριο που συσσωρεύουμε από τις μεγάλες ποσότητες αλατιού.

 

Μας προστατεύει από το κρυολόγημα

Μόλις εκατό γραμμάρια την ημέρα μπορούν μακροπρόθεσμα να μας προστατεύσουν από το κρύωμα, σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Βιέννης. Οι συμμετέχουσες που κατανάλωναν τόσο είχαν πολύ πιο ισχυρά Τ-λεμφοκύτταρα, τα οποία καταπολεμούν ασθένειες και μολύνσεις. Αυτό συμβαίνει λόγω των “καλών” βακτηρίων που βρίσκονται στο γιαούρτι, τα οποία δίνουν εντολή στο ανοσοποιητικό μας σύστημα να δράσει πιο δυναμικά. Συνεπώς, το γιαούρτι θα ήταν καλό να προστεθεί στη διατροφή ατόμων που υποφέρουν από αλλεργίες, μιας και τα Τ-λεμφοκύτταρά τους είναι συνήθως πιο αδύναμα.

 

Είναι καλό για τα δόντια

Παρά την περιεκτικότητά του σε ζάχαρη, το γιαούρτι δεν θα βλάψει τα δόντια. Μελέτες που έγιναν χρησιμοποιώντας γιαούρτια χαμηλά σε λιπαρά, χωρίς ζάχαρη, ακόμα και με γεύσεις φρούτων, αποκάλυψαν πως κανένα δεν προκαλούσε φθορά στο σμάλτο. Αυτό οφείλεται στο γαλακτικό οξύ, το οποίο προστατεύει τα ούλα. Τα άτομα που τρώνε ένα κεσεδάκι την ημέρα έχουν 60% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν περιοδοντική νόσο από όσους αποφεύγουν το γιαούρτι εντελώς.

 

Είναι εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών

Η περιεκτικότητα του γιαουρτιού σε πρωτεΐνες μπορεί να διαφέρει από μάρκα σε μάρκα. Για παράδειγμα, το κλασικό ελληνικό γιαούρτι μπορεί να περιέχει μέχρι και 20 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κεσεδάκι, ενώ άλλες μάρκες μπορεί να περιέχουν μόνο 5 γραμμάρια. Συνεπώς, είναι καλό πριν αγοράσουμε, να ελέγξουμε ότι το γιαούρτι μας περιέχει το λιγότερο οκτώ με δέκα γραμμάρια πρωτεΐνης.

Τι να αναζητήσουμε όταν αγοράζουμε γιαούρτι;
Η ιδανική περιεκτικότητα ανά κεσεδάκι:
Θερμίδες: 100 με 150
Λίπος: 3,5 γραμμάρια ή λιγότερο
Κορεσμένο λίπος: Το περισσότερο 2 γραμμάρια
Πρωτεΐνη: 8 με 10 γραμμάρια
Ζάχαρη: 20 γραμμάρια ή λιγότερο
Ασβέστιο και βιταμίνη D: Τουλάχιστον το 20% της ημερήσιας ποσότητας

*Προσοχή: Φροντίστε το γιαούρτι που αγοράζετε να είναι πάντα παστεριωμένο. Η παστερίωση δεν σκοτώνει τους ωφέλιμους μικροοργανισμούς, όπως τα προβιοτικά.

iatronet.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ