Wisteria Maiden του Φωνιαδάκη στο Μέγαρο Μουσικής

<p>Ο <strong>Αντώνης Φωνιαδάκης</strong>, ο διεθνής έλληνας χορογράφος και ιδρυτής της ομάδας <strong>Apotosoma</strong><strong> </strong><strong>Dance</strong><strong> </strong><strong>Co</strong><strong> / </strong><strong>Andonis</strong><strong> </strong><strong>Foniadakis</strong>, επέλεξε το <strong>Μέγαρο Μουσικής Αθηνών </strong>για την <strong>πρώτη παρουσίαση </strong>στην Ελλάδα του νέου πρωτοποριακού έργου του <strong><em>Wisteria</em></strong><strong><em> </em></strong><strong><em>Maiden</em></strong>, η παγκόσμια <span class="taglink">πρεμιέρα</span> του οποίου δόθηκε πέρυσι τον Απρίλιο στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού του Βελιγραδίου.</p>
<p> </p>
<p>Η <span class="taglink">χορογραφία</span> , που είναι εμπνευσμένη από το θέατρο της Ιαπωνίας και δανείζεται τον τίτλο της από το ομώνυμο <span class="taglink">έργο</span> του παραδοσιακού θεάτρου <strong>Καμπούκι</strong>, ανεβαίνει <strong><span style="text-decoration: underline;">για τέσσερις παραστάσεις</span></strong> στην <strong>Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας</strong>, την <strong>Τετάρτη 22</strong><strong>, </strong>την <strong>Πέμπτη 23, </strong>την <strong>Παρασκευή 24 </strong>και το<strong> Σάββατο 25 </strong><strong>Απριλίου</strong><strong> (ώρα έναρξης</strong> <strong><span style="text-decoration: underline;">21:00</span>)</strong>.<strong> </strong>Οι παραστάσεις αυτές εντάσσονται στον <strong>Κύκλο</strong> <strong><em>Χορός στο Μέγαρο</em></strong> και πραγματοποιούνται σχεδόν ένα μήνα μετά την επιτυχημένη πρώτη  παρουσίαση του έργου του <strong>Φωνιαδάκη</strong> <em>Shaker</em><em> </em><em>Loops</em> στη Βρετανία (Θέατρο Λίντμπερυ, Λονδίνο).</p>
<p><strong> </strong></p>
<p><strong>H πρωτ</strong><strong>ότυπη ιστορία της </strong><strong><em>Wisteria Maiden</em></strong><strong>…</strong></p>
<p>… διηγείται τον ανεκπλήρωτο έρωτα μιας κοπέλας που κατοικεί μέσα σε έναν πίνακα ζωγραφικής και ζωντανεύει με σκοπό να διεκδικήσει εκείνον που ερωτεύεται. Ο νέος, όμως, την απορρίπτει, κι αυτή, απελπισμένη, αποφασίζει να επιστρέψει στον πίνακα για πάντα.</p>
<p>Ο <strong>Αντώνης Φωνιαδάκης </strong>εμπνέεται κυρίως από το γεγονός ότι, στο θέατρο Καμπούκι, οι γυναικείοι ρόλοι ενσαρκώνονται από άνδρες ερμηνευτές, τους <em>ονναγκάτα.</em> Ένας <span class="taglink">ηθοποιός</span> <em>ονναγκάτα</em> ακολουθεί ειδική εκπαίδευση: για παράδειγμα, εξασκείται περπατώντας με ένα χαρτί ανάμεσα στα γόνατά του και καταφέρνει –όπως αναφέρει ο Ρολάν Μπαρτ στο δοκίμιο <em>Η επικράτεια των σημείων</em>– όχι να αντιγράφει τη γυναίκα αλλά να τη σημαίνει.</p>
<p><strong> </strong></p>
<p><strong>Η χορογραφική γλώσσα του Αντώνη Φωνιαδάκη</strong><strong>… </strong></p>
<p>…, ο οποίος αποτελεί αντιπροσωπευτική περίπτωση έλληνα χορευτή και χορογράφου με διεθνή καριέρα και αναγνώριση, χαρακτηρίζεται από έντονη σωματικότητα, αισθαντικότητα και συνεχείς εναλλαγές δυναμικής. Η γλώσσα αυτή εμπλουτίστηκε, στο έργο <strong><em>Wisteria Maiden</em></strong>, με <span class="taglink">επιρροές</span> από το Καμπούκι, το Νο και τις μαριονέτες Μπουνράκου για να δημιουργήσει ένα μοναδικό, ευφάνταστο, κινητικό και εικαστικό σύμπαν, όπου η χορογραφία λειτουργεί ως ιεροτελεστία και μεταλλάσσεται διαρκώς. Στη <strong><em>Wisteria</em></strong><strong><em> </em></strong><strong><em>Maiden</em></strong>, η έννοια της <strong>μεταμόρφωσης</strong> είναι κυρίαρχη, μέσα από την ενσάρκωση των γυναικείων ρόλων από άνδρες ερμηνευτές αλλά και τη χρήση της <strong>μάσκας</strong>. Η <strong>δύναμη της έκφρασης</strong> και η <strong>ακρίβεια της χειρονομίας</strong>, καθώς και η <strong>έννοια της </strong><strong>μ</strong><strong>εταμόρφωσης</strong> είναι τα στοιχεία που πρωταγωνιστούν σε μια εικονογραφία που θυμίζει μιαν άλλη αναπαράσταση της φύσης και που αποκαλύπτει την πραγματική διάσταση του τεχνητού.</p>
<p> </p>
<p><strong>Ο</strong> <strong>Αντώνης Φωνιαδάκης</strong><strong>…</strong></p>
<p>… άρχισε χορό σε μια μικρή σχολή στην Ιεράπετρα της Κρήτης. Στη συνέχεια φοίτησε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης της Αθήνας (1988-1990) και κατόπιν στη Σχολή Rudra της Λωζάννης (1990-1992). Χόρεψε στα Μπαλέτα του Μωρίς Μπεζάρ στην ίδια πόλη (1994-1996), πριν ενταχθεί στο δυναμικό του Μπαλέτου της Όπερας της Λυόν υπό τη διέυθυνση του Γιώργου Λούκου (1996-2002). Αργότερα έγινε μέλος της ομάδας Karas του Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα (2004).</p>
<p>Ως χορευτής συνεργάστηκε με φημισμένους χορογράφους της εποχής μας, όπως οι: Μαγκύ Μαρέν, Γίρζι Κύλιαν, Ουίλλιαμ Φορσάυθ, Ντομινίκ Μπουαβέν, Νάτσο Ντουάτο, Ματς Εκ, Οχάντ Ναχαρίν, Φρεντερίκ Φλαμάν, Μπιλ Τι Τζόουνς, Ερβέ Ρομπ, Τέρο Σαάρινεν, Λιονέλ Ος, Γόαχιμ Σλαίμερ, Τζον Τζάσπερς, κ.ά.</p>
<p>Το 2003, δημιούργησε την ομάδα <strong>Apotosoma dance company/Andonis Foniadakis</strong> (έδρα: Λυόν), με την οποία έχει παρουσιάσει δουλειές του στη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Φινλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Γερμανία, την Αγγλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Με την ομάδα του έχει ανεβάσει μέχρι σήμερα τις παραγωγές<em> Sensitive Screens Skins Intervals</em>, <em>Use</em><em>, Ιεροτελεστία</em><em> </em><em>της</em><em> </em><em>άνοιξης</em>, <em>All things are quite silent</em><em>, <span class="taglink">Ρωμαίος</span> και <span class="taglink">Ιουλιέττα</span> </em>και <em>Wisteria</em><em> </em><em>Maiden</em>.</p>
<p>Ως ανεξάρτητος χορογράφος, ο <strong>Αντώνης Φωνιαδάκης</strong> έχει συνεργαστεί με τα Μπαλέτα της Γενεύης, της Εθνικής Όπερας της Λυόν, της Βέρνης, του Ρήνου, της Ουάσινγκτον και της πόλης του Σάο Πάολο, με την Εθνική Ομάδα Χορού της Ουαλίας, με τις ομάδες Dansgroep του Άμστερνταμ και Cia Sociedade Masculina της Βραζιλίας, με την Βenjamin Millepied Dance Company (HΠΑ), με τα Μπαλέτα του Μωρίς Μπεζάρ (Λωζάννη), το Μπαλέτο Νέων της Γενεύης, την Εθνική Ομάδα Χορού του Ελσίνκι, κ.ά. Έχει επίσης χορογραφήσει έργα για το Εθνικό Ανώτερο <span class="taglink">Ωδείο</span> Μουσικής και Χορού (CNSMD) της Λυόν και για τα Διεθνή Φεστιβάλ Χορού της Κοπεγχάγης και του «Φλωρεντινού Μαΐου». Στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων, είχε <span class="taglink">συνεργασίες</span> με το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.</p>
<p>Ως χορογράφος, έχει ακόμη συνεργαστεί με την Εθνική <span class="taglink">Όπερα</span> του Ρήνου στο λυρικό έργο <em>Οι Βορεάδες </em>του Ραμώ, με τo Εθνικό Κέντρο Μουσικής Δημιουργίας GRAME της Λυόν στo μελόδραμα <em>Il Canto della pelle</em> του Κλάουντιο Αμπροζίνι, καθώς και με το Θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων (Παρίσι) στην <span class="taglink">όπερα</span> <em>Κάστωρ και Πολυδεύκης </em>του Ραμώ.</p>
<p>Το 2012, ο <strong>Αντώνης Φωνιαδάκης</strong> τιμήθηκε με το βραβείο Danza Danza (Ιταλία) ως καλύτερος χορογράφος της χρονιάς για το έργο <em>Les Noces</em> στο πλαίσιο του Φεστιβάλ <em>Maggio Danza</em>. Το 2013, χορογράφησε εκ νέου την <em>Ιεροτελεστία της άνοιξης </em>για το Μπαλέτο του Μεγάλου Θεάτρου της Γενεύης. Δημιούργησε επίσης τη χορογραφία <em>Horizons</em><em> </em>για το Cedar Lake Contemporary Ballet της Νέας Υόρκης.</p>
<p>Από τις τελευταίες δουλειές του ξεχωρίζουν η συνεργασία του με τον διάσημο σκηνοθέτη Ντάρρεν Αρονόφσκυ στην ταινία <em>Noah</em>, όπου δημιούργησε την κινησιολογία των τρισδιάστατων χαρακτήρων του <span class="taglink">φιλμ</span>, καθώς και η σύμπραξή του με την Ομάδα Χορού της Μάρθα Γκράχαμ (Νέα Υόρκη) στην παρουσίαση της νέας του χορογραφίας <em>Echo</em><em> </em>στο New York City Center (19-22 Μαρτίου 2014), η οποία παρουσιάστηκε πέρυσι το καλοκαίρι στο <span class="taglink">Ηρώδειο</span> , στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών. Επίσης, το 2014, ο <strong>Αντώνης Φωνιαδάκης</strong> δημιούργησε τρία νέα έργα για το Μπαλέτο της Λωρραίνης (<em>Shaker</em><em> </em><em>Loops</em>), την ομάδα Sydney Dance Company (<em>Louder</em><em> </em><em>than</em><em> </em><em>Words</em>) και τα Μπαλέτα <span class="taglink">Τζαζ</span> του Μόντρεαλ (<em>Kosmos</em>).</p>
<p> </p>
<p><strong><em>Wisteria Maiden</em></strong></p>
<p><strong>Andonis Foniadakis</strong></p>
<p><strong>Apotosoma Dance Company </strong><strong></strong></p>
<p><strong>Συνολική διάρκεια: 65 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)</strong></p>
<p><strong> </strong></p>
<p>Καλλιτεχνικός διευθυντής/χορογράφος: <strong>Αντώνης Φωνιαδάκης</strong></p>
<p>Μουσική: <strong>Julien</strong><strong> </strong><strong>Tarride</strong><strong></strong></p>
<p>Σκηνικά: <strong>Εύα Μανιδάκη</strong> </p>
<p>Σχεδιασμός φωτισμών: <strong>Σάκης Μπιρμπίλης</strong></p>
<p>Κοστούμια: <strong>Τάσος Σωφρονίου</strong></p>
<p>Δραματουργία: <strong>Νάσια Φουρτούνη</strong></p>
<p>Βοηθός χορογράφου: <strong>Μαρκέλλα Μανωλιάδη</strong></p>
<p>Βοηθός σκηνογράφου: <strong>Γιάννης Αρβανίτης</strong></p>
<p>Μάσκες: <strong>Μάρθα Φωκά</strong></p>
<p><strong> </strong></p>
<p>Χορεύουν:<strong> </strong><strong>Αλέξανδρος</strong><strong> </strong><strong>Σταυρόπουλος</strong><strong>, </strong><strong>Άρης</strong><strong> </strong><strong>Παπαδόπουλος</strong><strong>, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Pierre Magendie, Nitsan Margaliot, Armando Disanto, David Essing, Joan Vercoutere</strong>.</p>
<div class="articleInfoMid">
<p><strong>Τοποθεσία:</strong> Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Αθήνα<br /><br /><br /><strong>Ημερομηνία:</strong> 22 έως 25 Απριλίου 2015, στις 21.00<br /><br /><br /><strong>Τιμές εισιτηρίων</strong>:  Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ: € 7<br />Πολύτεκνοι, 65+: € 12<br />Ζώνη Β: € 19<br />Ζώνη Α: € 30<br /><br /><br /><strong>Προπώληση:</strong> <a href="http://www.viva.gr" rel="nofollow" target="_blank">www.viva.gr</a><br /><br /><br /><strong>Πληροφορίες:</strong> <a href="http://www.megaron.gr" rel="nofollow" target="_blank">www.megaron.gr</a></p>
</div>

Σχετικά άρθρα