Υψηλή χοληστερίνη και τριγλυκερίδια - Ποια διατροφή να ακολουθήσω;

24 Απριλίου 2015
Πόπη, 29 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια σας και χρόνια σας πολλά. Είμαι 29 ετών και έχω υψηλή κακή χοληστερίνη και τριγλυκερίδια. Τι πρέπει να κάνω για να μην καταφύγω σε φάρμακα; Ευχαριστώ πολύ.

Στο ερώτημα απάντησε η Αμαλία Φιλίππου, Κλινική Διατροφολόγος – Διαιτολόγος

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή φίλη γεια σου και χρόνια πολλά. Το να παρουσιάζεις κακό λιπιδαιμικό προφίλ σε τόσο νεαρή ηλικία πιθανολογώ πως είναι είτε θέμα κληρονομικότητας είτε θέμα πολύ κακής διατροφής ή/και ο συνδυασμός των δύο. Δυστυχώς δε μου αναφέρεις στοιχεία για το βάρος, το ύψος και σχετικό ιατρικό ιστορικό έτσι ώστε η απάντησή μου να είναι και πιο στοχευμένη, ωστόσο αυτό που σε κάθε περίπτωση πρέπει να δώσεις προσοχή, είναι η διατροφή σου. Λόγω του νεαρού της ηλικίας σου είναι πολύ σημαντικό να φροντίσεις εγκαίρως να αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες έτσι ώστε να διατηρήσεις την ποιότητα ζωής σου και καλύτερη υγεία στα χρόνια που έπονται.

Υψηλή LDL και αυξημένα τριγλυκερίδια συνήθως είναι αποτέλεσμα αυξημένης πρόσληψης κορεσμένου λίπους (λίπος που προέρχεται από ζωικές πηγές όπως λίπος κρέατος, πέτσες από αρνί ή κοτόπουλο, ζωικό βούτυρο ή πλήρη γαλακτοκομικά/τυριά) ωστόσο για να πετύχεις ουσιαστικά και μόνιμα αποτελέσματα δε θα πρέπει να εστιάσεις μόνο σε αυτό, αλλά στο γενικότερο τρόπο διατροφής και άσκησής σου.

Προσπάθησε να οργανώσεις τη διατροφή σου και την καθημερινότητά σου γενικότερα, έτσι ώστε να γαλουχηθείς σιγά σιγά σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Ένας κλινικός διαιτολόγος θα μπορούσε να σε συμβουλεύσει και να σε καθοδηγήσει υπεύθυνα όσον αφορά το πρόγραμμα της διατροφής σου, τα μεγέθη των μερίδων και τις υγιεινές εναλλακτικές που μπορείς να εισάγεις στη διατροφή σου αντικαθιστώντας άλλες πιο ανθυγιεινές επιλογές, πατώντας πάντα πάνω στις ανάγκες αλλά και τις προτιμήσεις σου.

Είναι σημαντικό παράλληλα με την αλλαγή στη διατροφή σου να αυξήσεις έστω και λίγο τη φυσική σου δραστηριότητα. Η άσκηση ωφελεί όχι μόνο στον καλό έλεγχο του βάρους μας αλλά αποδεδειγμένα βελτιώνει τους δείκτες υγείας μας. Έστω και ήπιας ή μέτριας έντασης άσκηση όπως γρήγορο περπάτημα, χορός ή ποδηλασία μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά!

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ