Πώς να χάσεις κιλά και να αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες

24 Απριλίου 2015
Χρύσα, 12 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια σας! Είμαι μόλις 12χρονών, ζυγίζω 67 κιλά και έχω ύψος 160. Εχω ενα μεγάλο σωσίβιο στην κοιλιά και λίπος. Επίσης έχω φουσκωτά μπούτια με κυτταρίτιδα. Φοραω το XXXL από  τα παιδικά και σε παντελόνια το 48 απο τα γυναικεία. Το στήθος μου είχε πει μια άλλη διατροφολόγος ότι είναι έτσι μεγάλο επειδή είμαι στρουμπούλη. Στην τάξη είμαι απο τα πιο βαριά παιδιά και το χειμώνα πήρα 8 κιλά. Δεν μου μπαίνει πια τίποτα εκτός απο κατι φαρδιές μπλούζες. Τωρα φοράω παντελόνια απο την γιαγιά μου επειδή 1ον η μαμά μου είναι 55 κιλά και 2ον η γιαγιά μου ειναι 73 κιλά και με στενεύουν λιγο αλλα μου μπαίνουν. Νομιζω πως είναι απαραίτητο να χάσω κάποια κιλά. ΥΓ. Φοράω απο τα παιδικά επειδή ειναι πιο φτηνά. Επίσης θέλω μια δίαιτα.

Στο ερώτημα απάντησε η Αμαλία Φιλίππου, Κλινική Διατροφολόγος – Διαιτολόγος

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή φίλη, από τα στοιχεία που μου δίνεις για το βάρος, το ύψος και την ηλικία σου υπολογίζω και εκτιμώ πως υπάρχουν όντως κάποια παραπάνω κιλά και είναι πολύ θετικό το ότι το αναγνωρίζεις η ίδια και επιθυμείς να κάνεις μια αλλαγή για να βελτιώσεις την εικόνα αλλά και την υγεία σου. Επειδή όμως βρίσκεσαι σε μια πολύ ευαίσθητη περίοδο όπου ο οργανισμός σου αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και οι απαιτήσεις του είναι αυξημένες, είναι απαραίτητο οι κινήσεις σου να είναι πολύ προσεκτικές και να μην καταφύγεις σε ακραίες λύσεις που μπορεί να αποβούν καταστροφικές για την ανάπτυξή και την υγεία σου.

Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να προσπαθήσεις να αλλάξεις βήμα-βήμα κάποιες καθημερινές σου συνήθειες που αφορούν στον τρόπο που σκέφτεσαι απέναντι στο φαγητό, στον τρόπο που τρως και στον τρόπο που περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου…

Πρώτα από όλα πρέπει να δεσμευτείς στον εαυτό σου πως θα ξεκινήσεις μια προσπάθεια που θα σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερη, να νιώθεις πιο όμορφα με τον εαυτό σου και με τα ρούχα σου, να νιώσεις καλύτερα με το σώμα σου. Έπειτα, θα πρέπει να αναδιοργανώσεις τον τρόπο που διατρέφεσαι. Πρέπει να προγραμματίσεις τα γευματάκια σου συχνά μες την ημέρα ώστε να μπορείς να ελέγχεις καλύτερα το αίσθημα της πείνας σου και να φροντίσεις ώστε οι επιλογές των τροφίμων να είναι υγιεινές, γευστικές αλλά όχι πολύ λιπαρές και πλούσιες σε θερμίδες . Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθούσε πολύ στο να οργανώσεις το διαιτολόγιο σου, να επαναπροσδιορίσεις το μέγεθος των μερίδων σου, να σου προτείνει επιλογές και εναλλακτικές και να φτιάξετε μαζί ένα διατροφικό πλάνο που θα ακουμπά στις ανάγκες αλλά και τις προτιμήσεις σου, χωρίς να σου στερεί θρεπτικά συστατικά και χωρίς να σου δημιουργεί το αίσθημα του περιορισμού.

Τέλος, είναι σημαντικό, τώρα που αποφάσισες να ξεκινήσεις την αλλαγή αυτή στη ζωή σου, να την κάνεις σωστά από όλες τις απόψεις έτσι ώστε να επιτύχεις αποτελέσματα άμεσα και θεαματικά. Παράλληλα με την αλλαγή στη διατροφή σου προσπάθησε να αυξήσεις λίγο τη σωματική σου άσκηση. Δε χρειάζεται να κάνεις υπερπροσπάθεια, ούτε να γίνεις πρωταθλήτρια για να δεις διαφορά. Ακόμη και μισή ώρα επιπλέον την ημέρα από μια δραστηριότητα της επιλογής σου (γρήγορο περπάτημα, χορός, γυμναστική, κάποιο άθλημα της επιλογής σου) μπορεί να συμβάλλει σημαντικά!

Καλή αρχή!

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ