Ξένες γλώσσες: Γιατί ένα παιδί δυσκολεύεται στα Αγγλικά

<p style="text-align: justify;">Τα Αγγλικά ως γλώσσα είναι αδιαφανής, που σημαίνει πως οι φθόγγοι της δεν προφέρονται όπως γράφονται αλλά με διαφορετικούς ήχους κάθε φορά.</p>
<p style="text-align: justify;">Για παράδειγμα, η λέξη cat προφέρεται ως «κάτ» και γράφεται το ίδιο, όμως η λέξη catering έχει τα γράμματα cat – αλλά προφέρεται «κέιτεριν». Αυτή η δυσκολία είναι έντονη στα παιδιά που έχουν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ).</p>
<p style="text-align: justify;">Εντοπίζονται πιο εύκολα οι μαθητές που αντιμετωπίζουν ΕΜΔ στα Αγγλικά με τα εξής χαρακτηριστικά:</p>
<ul style="text-align: justify;">
<li>
<p>Είναι εσωστρεφείς και δεν εκφράζουν την άποψή τους μέσα στην τάξη</p>
</li>
<li>
<p>Χρειάζονται συνεχή ενθάρρυνση, επιβράβευση και παρακίνηση προκειμένου να μιλήσουν μπροστά στα υπόλοιπα παιδιά</p>
</li>
<li>
<p>Ορισμένες φορές υπάρχει έλλειψη συγκέντρωσης</p>
</li>
<li>
<p>Είναι απομονωμένοι και ήσυχοι δίχως να μιλούν με τους συμμαθητές τους</p>
</li>
<li>
<p>Αρνούνται να μιλήσουν και να εκφραστούν στα Αγγλικά προς αποφυγή επίπληξης</p>
</li>
<li>
<p>Έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση</p>
</li>
<li>
<p>Αποφεύγουν το βλέμμα του δασκάλου</p>
</li>
<li>
<p>Μικρό εύρος μνήμης οπτικής ή και ακουστικής</p>
</li>
<li>
<p>Έχουν αργό ρυθμό αντιγραφής από άλλο βιβλίο ή από τον πίνακα</p>
</li>
<li>
<p>Αντιμετωπίζουν οργανωτικά προβλήματα</p>
</li>
<li>
<p>Προκύπτουν συχνά προβλήματα ορθογραφίας και ανάγνωσης</p>
</li>
<li>
<p>Συνήθως δεν δουλεύουν ανεξάρτητα και χρειάζονται καθοδήγηση</p>
</li>
</ul>
<p style="text-align: justify;">Προτάσεις που μπορούν να υιοθετηθούν από καθηγητές ξένων γλωσσών στην εκμάθηση της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας</p>
<ol>
<li style="text-align: justify;">
<p>Συνεχής επιβράβευση και έπαινος προκειμένου να αυξηθεί το αίσθημα αυτοπεποίθησης</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Αναγνώριση των δυνατοτήτων του μαθητή και των δυνατών του σημείων</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Διδασκαλία με οπτικοακουστικό και πολυαισθητηριακό υλικό (dvd, τραγούδια, cd, ταινίες, βίντεο, ήχους)</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Εκμάθηση της γλώσσας με διαδραστικό τρόπο</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Ένταξη δραματοποίησης και θεατρικού παιχνιδιού κατά τη διάρκεια του μαθήματος</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Διδασκαλία με εικόνες και αντικείμενα που μπορούν να αγγίξουν, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τους κιναισθητικούς και προάγοντας την πολυαισθητηριακή προσέγγιση</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Καθοριστικής σημασίας είναι η «ρουτίνα», η επανάληψη ενεργειών που πρέπει να υιοθετηθούν προκειμένου ο μαθητής να νιώθει ασφάλεια στο ξενόγλωσσο περιβάλλον</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Εκμάθηση νέου λεξιλογίου μέσω χρωματικών εναλλαγών (πχ. προτάσεις στον πίνακα με διαφορετικό χρώμα για το ρήμα, το αντικείμενο, το υποκείμενο, διάφορα γραμματικά φαινόμενα)</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Αναγνώριση των αγαπημένων συνηθειών των μαθητών και προφορική συμμετοχή και επικοινωνία γύρω από αυτές</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Διδασκαλία μέσω κειμένων καθημερινής ζωής όπως περιοδικά με μεγάλες εικόνες προκειμένου ο μαθητής να συμμετέχει μέσω προφορικών στα Αγγλικά και να έχει μεγαλύτερη θέληση</p>
</li>
<li style="text-align: justify;">
<p>Συνεχής ενθάρρυνση μαθητών μέσω γραπτής ή και προφορικής επικοινωνίας με μαθητές Αγγλόφωνων χωρών (αλληλογραφία, skype, facebook, chat …)</p>
</li>
<li>
<p style="text-align: justify;">O παιδαγωγός διορθώνει μόνο τα σημαντικά λάθη στα προφορικά και δεν επιπλήττει συνεχώς το μαθητή</p>
</li>
</ol>

Σχετικά άρθρα