Δυσλεξία: Τα σημάδια της από πολύ μικρή ηλικία

<p align="center">ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ</p>
<p>ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ KAI ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΙΘΑΝΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ Ή ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ </p>
<p align="center">ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ</p>
<p>1. Δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει σύνθετες και πολύπλοκες λέξεις.</p>
<p>2. Έχει προβλήματα με τους χρόνους των ρημάτων ή τις αντωνυμίες.</p>
<p>3. Παραλείπει συλλαβές ή καταλήξεις</p>
<p>4. Μιλάει κομπιαστά ψάχνοντας να βρει τις κατάλληλες λέξεις.</p>
<p>5. Μπερδεύει την σειρά των γραμμάτων μέσα στην λέξη</p>
<p>6. Μπερδεύει ακουστικά παρόμοιες λέξεις π.χ. λέει ματηθής αντί μαθητής, σάλαθα νατί θάλασσα κ.λ.π</p>
<p>7. Οι προφορικές του εκφράσεις είναι ανώριμες συντακτικά και γραμματικά</p>
<p>8. Δεν μπορεί να διηγηθεί μια ιστορία με την σωστή σειρά των γεγονότων</p>
<p>9. Δυσκολεύεται να συσχετίσει αντικείμενα που βρίσκονται στο άμεσο περιβάλλον με την ανάλογη ονομασία τους</p>
<p>10. Δεν καταλαβαίνει την έννοια της ομοιοκαταληξίας και της ακολουθίας</p>
<p>11. Όταν συλλαβίζει μπορεί να αποκωδικοποιεί σωστά τα γραφήματα, ενώ όταν προσπαθεί να διαβάσει την λέξη ολόκληρη την λέει λάθος</p>
<p>12. Δεν ξέρει που τονίζονται οι λέξεις και πώς να χρησιμοποιεί τα σημεία στίξης</p>
<p>13. Δεν ξεχωρίζει τα γράμματα μεταξύ τους</p>
<p>14. Δεν μπορεί να καταλάβει παιχνίδια με λέξεις και γράμματα</p>
<p> </p>
<p align="center">ΣΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ</p>
<p>1. Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει ή να φτιάξει ορισμένα σχήματα.</p>
<p>2. Δυσκολεύεται να γράψει το όνομά του και παρουσιάζει δείγματα στρεφοσυμβολισμού και καθρεπτικής γραφής</p>
<p>3. Αντιστρέφει, μεταθέτει γράμματα ή συλλαβές</p>
<p>4. Προσθέτει, παραλείπει γράμματα ή συλλαβές</p>
<p>5. Δεν ξέρει να βάζει τόνους</p>
<p>6. Δεν βάζει σημεία στίξης</p>
<p>7. Κολλάει τις λέξεις μεταξύ τους</p>
<p>8. Ακατάστατη και ακαταλαβίστικη γραφή</p>
<p>9. Λάθη στην αντιγραφή από τον πίνακα</p>
<p>10. Λάθη αδικαιολόγητα και διαφορετικά στην ορθογραφία</p>
<p> </p>
<p align="center">ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ</p>
<p>1. Έχει δυσκολία στην εκτέλεση έργων που προϋποθέτουν προσανατολισμό στο χώρο και στον χρόνο.</p>
<p>2. Συγχέει το δεξιά – αριστερά, βορράς – νότος, χθες – αύριο.</p>
<p>3. Δυσκολεύεται να διαβάσει σωστά τον χάρτη ή να μάθει την ώρα.</p>
<p>4. Τα προβλήματα προσανατολισμού επηρεάζουν ακόμη καθημερινές λειτουργίες όπως την διαδικασία που φοράει τα ρούχα του, που δένει τα κορδόνια των παπουτσιών του, και γενικότερα έχει πρόβλημα στην επίγνωση του χρόνου.</p>
<p>5. Δεν μπορεί να επαναλάβει με την σωστή σειρά τις μέρες τις εβδομάδες, τους μήνες, την προπαίδεια.</p>
<p>6. Έχει δυσκολία στην αντιγραφή κινήσεων του γυμναστή όταν αυτός αντικρίζεται κατά πρόσωπο.</p>
<p> </p>
<p align="center">ΜΝΗΜΗ</p>
<p>1. Δυσκολεύεται να θυμηθεί και συνεπώς να εκτελέσει μια σειρά προφορικών εντολών , να πει τους μήνες με την σειρά, να αριθμήσει τους ζυγούς, να μάθει την προπαίδεια.</p>
<p>2. Δυσκολεύεται να μάθει ημερομηνίες, τοποθεσίες, ονόματα, χώρες, πρωτεύουσες.</p>
<p>2. Έχει ανεπάρκεια βραχύχρονης και μακροπρόθεσμης μνήμης, που έχει σαν αποτέλεσμα να ξεχνά τις οδηγίες του δασκάλου, τις εργασίες που έχει να κάνει για το σχολείο, που είναι τα πράγματά το<span>υ.</span></p>
<p><span>Από την Πανελλήνια ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων Παιδιών με Δυαλεξία και Μαθησιακές δυσκολίες </span></p>

Σχετικά άρθρα